Obyvatelia sídliska Linčianska budú musieť najmenej ďalšie štyri roky strpieť nákladnú dopravu pod oknami.
TRNAVA. Radnica sa už roky snaží obkolesiť Trnavu súvislým obchvatom. Severný sa osvedčil, odklon kamiónov smerujúcich na Záhorie v meste cítiť. Najviac odľahčil Trstínsku, Rybníkovú a Bučiansku. Trnave chýba južný obchvat, tranzitná doprava je už dlhšie presmerovaná cez okraj sídliska Linčianska.
Kamióny odkláňa dopravná značka z Bratislavskej na Golianovu a Nerudovu. Domáci si už na ruch z ulice zvykli. Mesto už dávnejšie opravilo problémové úseky, hrmot kamiónov už nie je taký evidentný. Navyše je zima, okná majú ľudia zatvorené, hluk až tak nepočuť.
Premávka hustne pravidelne počas pracovného týždňa po druhej popoludní. Vtedy sa končí zmena v niektorých veľkých fabrikách na periférii. „Zápchy siahajú od kruhového objazdu na Bratislavskej až po kruháč na Zelenečskej,“ napísal nám v maile Marián z Linčianskej. To je viac ako kilometer. Tranzitnú dopravu dostane zo sídliska až južný obchvat. O náhradnom spojení, ktoré by viedlo mimo sídliska do jeho otvorenia, mesto neuvažuje.
„Cesta I/61 Trnava – južný obchvat je v štádiu prípravy. Zatiaľ je vypracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie a začiatkom roka bude predložená na prerokovanie s dotknutými orgánmi a organizáciami,“ informovala Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC). Stavbu zaradili do zoznamu projektov, ktorú chcú financovať z eurofondov.
Nevyhnutnou podmienkou získania peňazí z Únie je takzvaná štúdia realizovateľnosti. Tú posúdi Európska komisia. Štúdiu chcú vypracovať v priebehu tohto roka. „Po preukázaní opodstatnenosti stavby a po pridelení finančných prostriedkov bude príprava stavby pokračovať štandardným postupom. Výkupmi pozemkov, zabezpečovaním potrebných rozhodnutí a povolení,“ zhrnula Hromcová.
Predbežný termín začiatku výstavby stanovila na rok 2018, samozrejme, po splnení vyššie uvedených predpokladov.
Južný obchvat by mohli stihnúť postaviť v priebehu dvoch rokov. Na rozdiel od severného ide o kratšiu trasu a jednoduchšie technické riešenie vzhľadom na profil terénu. V rámci jeho výstavby bolo potrebné prerobiť križovatku Bratislavská – Strojárenská na okružnú. Ďalej sa bude musieť premostiť krajská cesta do Zelenča a takisto aj Trnávka. Problematickým sa javí aj prepojenie Bulharskej ulice s Modrankou.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Južný obchvat Trnavy tak skoro zrejme nebude
Obchvat Trnavy má byť hotový do konca mája
Minister Figeľ podporí výstavbu južného obchvatu v Trnave
Veľké vozy sa rozliezli po celej krajine
Kamionisti zablokovali obchvat Trnavy. Políciu neposlúchli
Obyvatelia Jabloňovej ulice nechcú byť hlavnou dopravnou tepnou Modranky
Vyvlastňovanie pre severný obchvat Trnavy ako krajné riešenie
Štát pravdepodobne vyvlastní časť pozemku pod severný obchvat Trnavy
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.