Prísľub od vlády, ktorý garantoval rozbehnúť výstavbu južného obchvatu Trnavy už v budúcom roku, sa nenaplní. Začiatok stavby sa opäť posúva.
TRNAVA. Radnica už viac ako osem rokov vyvíja maximálne úsilie pre dobudovanie uceleného obchvatu mesta. Severný obchvat sa jednoznačne mestu vyplatil, odklon tranzitov je v meste evidentný. Na južný však obyvatelia stále čakajú.
S výstavbou južného obchvatu sa malo začať už na budúci rok. Mesto si splnilo svoj záväzok, ktorý dal Slovenskej správe ciest (SSC) ešte exprimátor Štefan Bošnák.
„Išlo o výstavbu okružnej križovatky na Bratislavskej ulici, z ktorej sa bude dať napojiť priamo na obchvat," spresnil Milan Horák z mestského odboru územného rozvoja a koncepcii. Tú dokončili ešte minulý rok.
Okrem toho sa s SSC dohodlo, že Trnava zabezpečí dopravno-inžinierske podklady, hlukovú a emisnú štúdiu a SCC zasa zámer a správu o hodnotení.
Projekt s dvoma pruhmi muselo mesto prerobiť na štyri, s mimoúrovňovými pripojeniami. Z odhadovaných 700 tisíc eur na výstavbu sa preto jeho cena podstatne zvýši.
Nedoriešené je aj prepojenie s miestnou časťou Modranka. Proti prepojeniu Bulharskej s Jabloňovou sa postavilo niekoľko obyvateľov, ktorí spísali petíciu. Za pravdu im nakoniec dal aj Najvyšší súd Slovenskej republiky, ktorý rozhodol, že boli porušené ich práva.
„Už v minulosti, keď v tejto lokalite vznikali nové rodinné domy, stavebné povolenia sa udeľovali s podmienkou, že po súčasnej Jabloňovej ulici povedie spojovacia cesta," skonštatoval ešte vo februári 2009 Pavol Tomašovič, hovorca mesta Trnava.
Trasa južného obchvatu a priestorové usporiadanie navrhovaných stavieb je v súlade s platným Územným plánom mesta Trnava a jeho zmenami a doplnkami, aktualizovaným ešte v septembri 2004.
Hoci SSC uvažovala o roku 2016 ako termíne začiatku výstavby obchvatu, teraz sú vo vyjadreniach opatrnejší. „Táto, ako aj iné akcie, musia mať najprv kladnú štúdiu realizovateľnosti. Až na základe nej a po jej dodaní, pravdepodobne do jesene 2016, môžeme odpovedať na otázky," napísala Lenka Salvianyová z kancelárie generálneho riaditeľa SSC.
Pýtali sme sa napríklad aj to, kedy plánujú spustiť výstavbu a čo sa momentálne v rámci prípravy na ňu rieši. Celý obchvat by mohli stihnúť postaviť v priebehu dvoch rokov. Na rozdiel od severného sa jedná o podstatne kratšiu trasu a jednoduchšie technické riešenie vzhľadom na profil terénu.
V rámci jeho výstavby bolo potrebné prerobiť križovatku Bratislavská - Strojárenská na okružnú. Ďalej sa bude musieť premostiť krajská cesta do Zelenča a takisto aj potok Trnávka. Problematickým sa javí vyššie spomínané prepojenie Bulharskej ulice s miestnou časťou Modranka.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Južný obchvat rozdelil Modranku
Obyvatelia Jabloňovej ulice nechcú byť hlavnou dopravnou tepnou Modranky
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.