O projektovej chybe hovoria nahnevaní obyvatelia a návštevníci ulice Pod Kalváriou v Prešove. Pri výstavbe Nábrežnej komunikácie vybudovali tri autobusové zastávky. Z toho na jednej strane ulice bude slúžiť iba jedna. Budú tak musieť obchádzať stovky metrov, niektorí takmer kilometer.
Prešov - Projekt bez logiky - tak nazývajú spôsob umiestnenia zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD) pri výstavbe Nábrežnej komunikácie v Prešove.
Na jednej strane ulice Pod Kalváriou totiž bude jedna zastávka a na druhej dve. Pre protihlukové zábrany tak budú musieť tamojší obyvatelia i návštevníci kostola i exercičného domu v spomínanej ulici chodiť niekoľko stoviek metrov dookola.
Najmä starší ľudia to pociťujú ako diskrimináciu a znevýhodnenie oproti iným obytným lokalitám v meste. "Tu kde je logika? Také čosi ani v Číne nemajú," sťažuje sa okrem iných aj 67-ročný Ján Čačo.
Je bývalý cestár, miesto naplánovaných zastávok MHD sa mu vôbec nepozdáva. "Jedna je na Kollárovej, druhá až pri zimnom štadióne. Niektorí obyvatelia ulice tak musia prejsť aj jeden kilometer, aby sa od domu dostali k zastávke," vysvetľuje.
Za chybu v projekte považuje aj vytvorenie iba jedného priechodu pre chodcov. "Je iba v strede ulice. A pre protihlukové steny musíme obchádzať stovky metrov, aby sme sa na priechod dostali. Stačilo by pritom vybrať jedno pole protihlukovej steny a urobiť ďalší priechod. Prečo by sme museli chodiť dookola? Odstavili celú ulicu," vraví J. Čačo nahnevane.
Podľa vedúcej odboru organizačno-správneho Slovenskej správy ciest Ivety Fedorovej sú zástavky zriadené v súlade so schválenou projektovou dokumentáciou.
"K projektovej dokumentácii sa v stavebnom konaní malo možnosť vyjadriť aj mesto. Stavba je už pred dokončením," informovala.
Hovorkyňa mesta Prešov Iveta Adamová uviedla, že keďže ide o cestu prvej triedy, je tam stanovená takzvaná dochádzková vzdialenosť, približne 500 metrov.
"Na základe zistenia a vyjadrenia oddelenia dopravy budú zastávky dopravnej obsluhy MHD vybudované podľa projektovej dokumentácie, ktorá bola vytvorená pre stavebné povolenie na prelome rokov 1999 až 2000. Na tomto úseku budú tri zastávky. Do centra je možné dostať sa oboma smermi," dodala Adamová.
Ľudia bývajúci na ulici však oponujú: "Do blízkosti tejto lokality chodia autobusy MHD číslo 15 a 22. Dvadsaťdvojka úplne iným smerom, neprechádza touto ulicou. A pätnástka chodí do mesta iba jedným smerom." Ich slová potvrdzuje aj linkový poriadok prešovského dopravného podniku.
Hagyari: Pre Prešov sme nastavili víziu
Minister v Prešove kontroloval dopravné stavby
Pavel Hagyari vidí budúcnosť Prešova optimisticky
Akú cenu má dostavba Nábrežnej komunikácie?
Nekonečný príbeh jednej štvorprúdovky
Ľudia nie sú solidárni so spoluobčanmi, ktorým stavba diaľnic škodí
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.