Kamióny mýto odstavilo. SkyToll chybu poprel

Únia autodopravcov na prípadoch kamionistov dokazuje, že elektronické mýto okráda ľudí. Firma SkyToll vraví o zlyhaní ľudského faktora.

Bratislava - Ani päť mesiacov po spustení elektronického mýta pre kamióny za 852 miliónov eur systém nefunguje tak, ako má. Únia autodopravcov Slovenska, ktorá začiatkom roka proti zle pripravenému mýtu protestovala a blokovala cesty, zbiera každý deň sťažnosti od dopravcov.

Jednou z posledných obetí mýtneho systému, doteraz najväčšej štátnej zákazky v histórii Slovenska, sa stal živnostník a majiteľ piatich kamiónov Jaromír Okša z Prašíc, ktorý preváža ozvučovaciu techniku.

Dve jednotky sú trestný čin

„Kúpili sme do áut päť palubných jednotiek, nabili sme ich 4. mája. Jedno auto mi už stojí, pretože systém mu zaratúva päť náprav namiesto štyroch. Dnes sme prišli na čerpaciu stanicu v Topoľčanoch dobiť jednotku na ďalšom aute a vravia nám, že nie je registrovaná a nemôžeme ísť ďalej,“ opisoval podnikateľ včerajší zážitok.

„Volali sme do SkyTollu a tam povedali, že mi jednotku majú okamžite zobrať.“ Aby mohol odísť, musel do auta kúpiť novú jednotku.

Zo SkyTollu mu však po chvíli zavolali, že má na jedno auto registrované dve jednotky, čo je vraj trestný čin. Vyzvali ho, aby obe jednotky naložil do osobného auta a pricestoval bočnými cestami do ich centrály v Nitre. Upozornili ho, že ak by ho chytili policajti, bude mať problém. Dopravca nerozumie tomu, ako mohol systém dovoliť na jedno auto registrovať dve jednotky.

„Páchať trestný čin som odmietol a čakám, že problém prídu vyriešiť oni za mnou a nahradia mi vzniknutú škodu.“

Aby splnil zákazku, musel za odstavené autá objednať náhradu. Stáť ostal aj žeriav, ktorý si na vykladanie techniky objednal. „Škoda je vyše tritisíc eur,“ vraví. Autá bude musieť zrejme nechať odstavené aj dnes, keď mali ísť do Rakúska.

Kamionisti: Je to šikana

Predseda únie autodopravcov Jaroslav Polaček tvrdí, že problémy Jaromíra Okšu sú len kvapkou v mori. „Máme množstvo prípadov, keď sú dopravcovia systémom šikanovaní nefunkčnými palubnými jednotkami alebo zdržiavaním na ceste, pre čo nestíhajú dodávať alebo vyzdvihnúť tovar včas.“

Za väčší problém považuje nesprávne účtovanie úsekov. „Mnohí sú už takí bezradní, že aj keď vedia, že ich systém oklamal, radšej to nechajú tak.“ Únia podala aj trestné oznámenie na neznámeho páchateľa.

Spoločnosť SkyToll odmieta, že by systém nefungoval správne. Problémy Jaromíra Okšu podľa hovorkyne spoločnosti Lenky Lendackej vznikli „pochybením zamestnanca čerpacej stanice“. V čom spravil chybu, nespresnila. Dopravca má podľa nej poslať spoločnosti reklamačný formulár. „Potom ho  kontaktuje zamestnanec reklamačného oddelenia, ktorý zabezpečí, aby všetky záväzky voči dopravcovi boli promptne vyrovnané,“ tvrdí.

Systém obhajuje aj Združenie cestných dopravcov Slovenskej republiky ČESMAD, ktoré sa na jeho prevádzke podieľa. „Chybovosť monitorujeme cez našich členov a vychádza nám, že zo 150 jednotiek treba vymeniť jednu,“ vraví generálny tajomník združenia Pavol Reich.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.