Kapsch podal na Úrad ďalšiu námietku ohľadom mýta

28. 08. 2008

Bratislava - Konzorcium pod vedením rakúskej spoločnosti Kapsch TrafficCom AG podalo na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) ďalšiu námietku v súvislosti s tendrom na elektronické mýto. Podľa spoločnosti totiž verejný obstarávateľ, teda Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS), postupovala pri posudzovaní ponúk diskriminačne a navrhuje preto vydanie rozhodnutia o predbežnom opatrení. Samotná NDS totiž žiadosť konzorcia o nápravu zamietla minulý týždeň. "Ide o námietku voči diskriminačnému postupu verejného obstarávateľa pri posudzovaní technickej zhody ponúk a vysvetľovaní ponúk. Ponuka SanToll, ako aj odpoveď na žiadosť o vysvetlenie tohto uchádzača bola posudzovaná odlišne, ako ponuky predložené ostatnými uchádzačmi. Podľa nášho názoru tak bola ponuka SanToll oproti ostatným predloženým ponukám neoprávnene zvýhodnená," povedala Sylvia Koštálová zo spoločnosti Kapsch TrafficCom.

S touto námietkou sa pritom podľa spoločnosti už raz ÚVO zaoberať odmietol a koncom júla tohto roku zastavil konanie, nakoľko z jeho pohľadu neboli dostatočne opísané rozhodujúce skutočnosti a označené dôkazy. ÚVO tak podľa Kapsch TrafficCom túto námietku, bez posúdenia namietaného nezákonného postupu zo strany NBS a spochybňujúceho celý priebeh tendra, na základe údajných formálnych nedostatkov zmietol zo stola. "S takýmto rozhodnutím ÚVO nemôžeme byť spokojní," dodala Koštálová.

V hre o mýto s najvyššou zo štyroch predložených ponúk ostalo skupina SanToll - Ibertax. Tri vylúčené konzorciá Kapsch, Slovakpass a ToSy 14. júla 2008 predložili na bratislavskom krajskom súde žaloby na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO z 2. júla tohto roka. Zároveň navrhli odloženie vykonateľnosti rozhodnutia úradu.

Najnižšiu cenu v tendri na mýto predložilo konzorcium Slovakpass vedené talianskou spoločnosťou Autostrade, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €). Slovensko-švajčiarske združenie ToSy na čele so spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). SanToll - Ibertax navrhol 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €).

Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. NDS pôvodne plánovala podpísanie dohody s vybratým dodávateľom mýtneho systému do konca apríla 2008. Možnosti uchádzačov podávať námietky predlžujú priebeh tendra. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...