Bratislava - Medzinárodné konzorcium vedené rakúskou spoločnosťou Kapsch TrafficCom podalo v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. novú žiadosť o nápravu rozhodnutia vyhlasovateľa tendra na elektronický výber mýta. Agentúru SITA o tom v utorok informovala hovorkyňa Kapschu Sylvia Košťálová s tým, že žiadosť sa týka námietky voči diskriminačnému postupu NDS ako verejného obstarávateľa pri posudzovaní technickej zhody ponúk a ich vysvetľovaní. Keďže Kapsch podal v NDS žiadosť o nápravu 15. augusta, rozhodnutie diaľničiarov možno očakávať v sedemdňovej zákonnej lehote v piatok 22. augusta 2008.
Na základe toho sa konzorcium na čele s Kapschom rozhodne, či následne podá aj príslušnú námietku na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). S námietkou uvedeného konzorcia, vylúčeného z mýtneho tendra spolu s dvoma ďalšími skupinami Slovakpass a ToSy, sa už úrad odmietol zaoberať. Svoje rozhodnutie o tejto námietke z 25. júla tohto roka ÚVO zdôvodnil tým, že neboli dostatočne opísané rozhodujúce skutočnosti a označené dôkazy. Konzorcium Kapsch v žalobe podanej 7. augusta zároveň navrhuje Krajskému súdu v Bratislave odloženie vykonateľnosti rozhodnutia úradu z 25. júla 2008.
Konzorcium na čele s Kapschom zároveň stále zvažuje podanie ďalšej žaloby voči rozhodnutiu ÚVO z 11. augusta, ktorým zamietol inú námietku konzorcia. "Obsahom rozhodnutia sa v súčasnosti zaoberáme. Nevylučujeme však možnosť, že necháme aj toto rozhodnutie ÚVO preskúmať súdom, tak, ako to umožňujú príslušné právne predpisy," dodala Košťálová. Skupina dodávateľov Kapsch v tejto námietke tvrdila, že ostatní uchádzači v tendri na komplexnú službu elektronického výberu mýta uviedli vo svojich ponukách nepravdivé údaje. Tie sa mali týkať efektívnosti výberu mýta, ponúkanej jednotlivými uchádzačmi a ich účelom malo byť, podľa navrhovateľa, získať pri hodnotení daného kritéria väčší počet
V hre o mýto s najvyššou zo štyroch predložených ponúk ostalo skupina SanToll - Ibertax. Tri vylúčené konzorciá Kapsch, Slovakpass a ToSy 14. júla 2008 predložili na bratislavskom krajskom súde žaloby na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO z 2. júla tohto roka. Zároveň navrhli odloženie vykonateľnosti rozhodnutia úradu. Ten vtedy odmietol námietky troch konzorcií voči postupu NDS pri ich vyradení zo súťaže. ÚVO 30. júla požiadal krajský súd kvôli nedostatku času o predĺženie termínu na vyjadrenie k uvedeným žalobám z 11. augusta do 25. augusta.
Najnižšiu cenu v tendri na mýto predložilo konzorcium Slovakpass vedené talianskou spoločnosťou Autostrade, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €). Slovensko-švajčiarske združenie ToSy na čele so spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). SanToll - Ibertax navrhol 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €).
Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. NDS pôvodne plánovala podpísanie dohody s vybratým dodávateľom mýtneho systému do konca apríla 2008. Možnosti uchádzačov podávať námietky predlžujú priebeh tendra. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
Mýto: Sťažnosti neustále pribúdajú
Úrad zamietol námietku Kapschu v miliardovom tendri
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.