Bratislava - Rakúska spoločnosť Kapsch TrafficCom, zastupujúca jedného z troch vylúčených účastníkov tendra na elektronický výber mýta v SR, zvažuje v pondelok 14. júla podať na Krajskom súde Bratislava 1 žalobu proti vyradeniu vlastného konzorcia. Kapsch chce v návrhu požiadať súd o prekontrolovanie rozhodnutia vyhlasovateľa súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o vylúčení ním vedeného združenia z druhýkrát opakovaného tendra. Ako pre agentúru SITA vo štvrtok ďalej uviedla hovorkyňa spoločnosti Kapsch Sylvia Košťálová, zámer na podanie žaloby na súde by už nemalo nič
Diaľničná spoločnosť má do piatka 11. júla po uplynutí sedemdňovej zákonnej lehoty rozhodnúť o ďalšej žiadosti o nápravu, ktorú Kapsch podal v piatok minulého týždňa. V tejto žiadosti rakúska spoločnosť požiadala diaľničiarov, aby ešte raz veľmi prísne prekontrolovala údaje v ponuke uchádzačov o efektivite výberu mýta. Ide o druhé hlavné kritérium pri vyhodnocovaní ponúk s 30-percentnou váhou po cene mýtneho systému, na ktorú pripadá 60 % hodnotenia. V prípade, že NDS žiadosti opätovne nevyhovie, chce Kapsch začiatkom najbližšieho týždňa podať už tretiu námietku na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), tentokrát súvisiacu s uvedenou žiadosťou o nápravu. Firma chce zároveň požiadať úrad o vydanie ďalšieho predbežného opatrenia o zastavení konania vyhlasovateľa súťaže. Úrad má na rozhodnutie o námietkach 30 dní.
ÚVO 2. júla tohto roka už zamietol námietky všetkých troch vylúčených konzorcií z tendra na elektronický výber mýta. Skupiny Slovakpass, Kapsch a ToSy.sk na čele so spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. sa proti vyradeniu z užšej súťaže na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta odvolali na úrad koncom mája tohto roka. Úrad podľa jeho hovorkyne Heleny Fialovej rozhodol o zamietnutí námietok, pretože niektoré dôvody NDS o vylúčení uchádzačov sa v konaní o námietkach preukázali ako opodstatnené. Išlo najmä o technické požiadavky na predmet zákazky stanovené vyhlasovateľom tendra v súťažných podkladoch.
Úrad v súčasnosti posudzuje ďalšiu námietku, ktorú Kapsch podal koncom júna proti diskriminačnému postupu NDS pri vyhodnocovaní ponúk. Úrad zároveň vydal predbežné opatrenie, ktorým pozastavil ďalšie konanie diaľničiarov v tendri až do doručenia rozhodnutia o tejto námietke. Znamená to, že napriek zamietnutiu námietok proti vylúčeniu diaľničiari zatiaľ nemôžu podpísať zmluvu s predpokladaným víťazom tendra, združením SanToll - Ibertax. Táto skupina zostala ako jediná v hre s najvyššou cenovou ponukou 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €). NDS predpokladala cenu mýtneho systému vo výške 20 mld. Sk (663,9 mil. €).
Vzhľadom na oddiaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. Priznal to už aj minister dopravy Ľubomír Vážny, podľa ktorého sprevádzkovanie výberu mýta môže meškať tri až šesť mesiacov. NDS pôvodne plánovala podpísanie dohody s vybratým dodávateľom mýtneho systému do konca apríla 2008. Možnosti uchádzačov podávať námietky počas priebehu tendra podľa Vážneho predlžujú proces verejného obstarávania. SDKÚ-DS vo štvrtok navrhla zrušenie terajšieho tendra na výber mýta kvôli netransparentnosti, k čomu vyzýva premiéra a ministra dopravy. Nový tender by mal podľa nej umožniť zavedenie mýtneho systému od 1. januára
Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď. Najnižšiu cenu v tendri na mýto predložil Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €) vrátane dane z pridanej hodnoty. ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €).
Tender na mýto je zablokovaný, Úrad posudzuje ďalšiu námietku
Úrad zamietol námietky vylúčených uchádzačov
Úrad rozhodnutie o mýte odložil
Siemens sa dohodol so Sanefom na dodávke technológie pre mýtny systém
Traja z tendra o mýto sú už vonku
Proti vylúčeniu z tendra na mýto sa odvolajú
Mýtny systém chcú vybudovať štyria záujemcovia
Úrad vrátil vylúčené firmy do tendra na mýto
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.