Kažimír už má prinajmenšom vážne tušenie, že dnešný maximalistický plán zastaví buď Európska únia, ktorá naň odmietne pre nezrovnalosti prispieť, alebo vie o inej prekážke.
Minister financií v debate o prešovskom obchvate môže pomôcť dobrej veci aj sebe.
Minister financií urobil správnu a prevratnú vec. Na otázku od prezidenta, či je dobrý nápad minúť na obchvat Prešova 900 miliónov, na rovinu oficiálne odpovedal, že nie je. Z jeho stanoviska vyplýva, že za rovnaké peniaze sa dá buď prijať omnoho efektívnejšie riešenie, alebo sa dá za porovnateľne nedokonalý projekt ušetriť 400 miliónov.
Aby bolo jasné, že nejde o žiadnu maličkosť, treba si uvedomiť, že prešovský projekt vznikal za jednofarebnej vlády Smeru. Takže aj keď teraz Peter Kažimír robí bezprostredne zle ministrovi Mosta-Híd Arpádovi Ersékovi, príjemné to nie je ani diaľničnému guru Smeru Viktorovi Stromčekovi.
(Tlačová beseda - Minister dopravy Árpád Érsek: Podporujem obchvat Prešova, ale definitívne rozhodnutie je v iných rukách.)
Nahnevaných je však viac. Jedným z nich je aj prešovský župan Peter Chudík. Kritické závery analytikov z tímu Hodnota za peniaze označil za „čarbanie prstom po mape“. Keďže ide zároveň o poslanca Smeru, v strane majú o čom diskutovať.
Na jednej strane sporu vystupuje zanedbávaný región, ktorý objektívne potrebuje investície do infraštruktúry. Na druhej minister financií, ktorý si nemôže dovoliť ignorovať údajnú úsporu stámiliónov eur. Kdesi medzi tým sú ešte záujmy stavbárov.
Najpravdepodobnejšie je, že Kažimír už má prinajmenšom vážne tušenie, že dnešný maximalistický plán zastaví buď Európska únia, ktorá naň odmietne pre nezrovnalosti prispieť, alebo vie o inej prekážke. Určite sa však nebude chcieť uspokojiť s riešením, ktoré naznačuje minister dopravy Ersék.
Ten Kažimírových analytikov spochybnil podobne ako Chudík, ale aspoň ponúka bolestné v dodatočnej úspore 21 miliónov eur. Lenže to je smiešne málo v porovnaní so stámiliónmi, o ktorých hovorí ministerstvo financií.
Tak či onak, okrem budúcnosti Hodnoty za peniaze sa rozhoduje aj o renomé Petra Kažimíra. Je totiž nepredstaviteľné, alebo by aspoň malo byť, aby zodpovedný minister financií súhlasil s projektom za vyše percento HDP, ktorý takmer isto nebol najlepším riešením a iné alternatívy boli oveľa efektívnejšie alebo lacnejšie.
Ak Kažimír dosiahne zásadné ústupky, nepomôže len správnej veci (Hodnota za peniaze), ale aj svojej povesti. Ak však výsledok bude taký, ako dnes žiadajú minister Ersék a župan Chudík, Kažimír by utrpel debakel. Opozícia by ho potom v každej debate právom spochybňovala, že potupne prehral bitku o veľmi veľa peňazí, ktorú sám začal.
Nevieme, s akými kartami hrá náš minister financií, ale nehrá o málo. Ako nedávno povedal Robert Fico pre Hospodárske noviny: „Vytvoril som tím, ktorý môže byť nastupujúcou generáciou politikov. Patrí doň určite aj Juraj Blanár či Peter Žiga. Veľmi bude záležať, ako bude rozvíjať svoj veľký politický potenciál Peter Kažimír.“ V tomto konkrétnom prípade sa zdá, že ho rozvíja proti záujmom vlastnej strany.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Aký obchvat potrebuje Prešov? Záznam z diskusie s Jánom Kovalčíkom
Érsek trvá na obchvate Prešova, tender zrušiť nechce
Župan a primátorka Prešova: Obchvat je nevyhnutnosť
Érsek nechce meniť obchvat Prešova, ani keby mohol ušetriť 400 miliónov eur
Tlačová beseda Á. Érseka o prešovskom obchvate
Obchvat Prešova môže byť lacnejší o dvesto miliónov
Kažimír výjde z debaty o prešovskom obchvate víťazne
Kažimír kritizuje Érsekove plány, štát v Prešove môže ušetriť stovky miliónov
Kažimír odpovedá Kiskovi: V Prešove treba riešiť dopravu inak, lepšie a lacnejšie
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.