Kažimír výjde z debaty o prešovskom obchvate víťazne

Traja východniari (Kiska, Kažímír, Kišš) riskujú, že ich doma nepochvália. Kažimír v liste Kiskovi kritizuje ministerstvo dopravy.

Minister financií odpovedal na prezidentovu otázku o pripravovanom prešovskom obchvate doteraz nevídanou kritikou plánov ministerstva dopravy.

Kažimír v trojstranovom liste Kiskovi vysvetľuje, že v Prešove netreba minúť 900 miliónov, ale možno len dve tretiny a efekt bude rovnaký.

Peniaze nie sú problém

Kažimír je tak prvým politikom koalície, ktorý nahlas povedal, že hlavným problémom diaľnic nie je nedostatok peňazí, ale zúfalé plánovanie v NDS a na ministerstve dopravy.

Nielen preto bude mať korešpondencia medzi Kiskom a Kažimírom väčší vplyv ako len spochybnenie jednej veľkej diaľničnej stavby.

Kiska! Na obchvat nám nesiahaj

Prezident Kiska za rozhodnutie miešať sa do konkrétnej debaty o diaľniciach zaplatí poklesom popularity na domovskom východe.

Ani s jeho charizmou sa mu tam nepodarí vysvetliť, že nie je proti obchvatu, len sa pýta, či nie je šialene predražený.

Všetko je predražené, tak na nás nešetrite!

Väčšina východniarov má totiž na vec jasný názor – všetko je v tomto štáte predražené, tak prečo by sa malo začať šetriť práve v Prešove?

Nepomôže ani vysvetlenie, že Kiska je východniar z Popradu, Kažimír rodák z Košíc a kritickú analýzu vlastne urobil šéf tímu Hodnota za peniaze Štefan Kišš, ktorý je z Kežmarku.

Kažimír bude musieť svoju opovážlivosť vysvetľovať v Smere. Nejde len o to, že spochybnil kolegami zo Smeru dávno dohodnutý biznis, ale urobil to v spolupráci s Kiskom. Preto bude v Smere za zradcu.

Urážka Most-Hídu

Urazí sa aj Most-Híd, pretože formálne je ministrom dopravy jeho nominant a Kažimír teda spochybnil aj jeho kompetentnosť.

Zviditeľnenie debaty o prešovskom obchvate vracia do hry tím Hodnota za peniaze, o ktorom sa už hovorilo, že môže vyskakovať, len keď ide o drobnosti, ale do veľkej hry o stovky miliónov za diaľnice ich veľkí chlapci v Smere a stavebných firmách nepustia.

Peter Kažimír aj preto vyjde z tohto súboja ako víťaz bez ohľadu na to, koľko si vyrobí nepriateľov. Nealibistickým listom Kiskovi ukázal, že patrí medzi málo ľudí v Smere, ktorí smú mať vlastný názor aj verejne.

Podrobne monitorujeme:

Prešov, Nábrežná komunikácia

Prešov, diaľničný obchvat, tunel

Prešov, severný obchvat, R4

Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka

Priamo súvisiace články

Komentár: Minister ponúkol Prešovčanom výhodnejšie riešenie dopravy. Ako bude pochopené jeho posolstvo? 

Kažimír kritizuje Érsekove plány, štát v Prešove môže ušetriť stovky miliónov 

Kažimír odpovedá Kiskovi: V Prešove treba riešiť dopravu inak, lepšie a lacnejšie 

Najdrahšia diaľnica je tá prázdna, nie tá, ktorá sa nepostaví 

Érsek: Obchvat Prešova nedám na posúdenie, inak nebude ešte dlhé roky 

Ako chcú asfaltoví lobisti stavať v Prešove prázdnu diaľnicu 

Čo je v doprave hodnota za peniaze 

Érsek: Ak poviem v Prešove, že im nepostavím obchvat, možno ma zakopú 

Prezident Kiska sa bude ministra pýtať na obchvat Prešova 

Zástupca stavbárov vysvetľuje, v čom neverí analytikom z ministerstva financií 

Minister Érsek: Obchvat pri Prešove by sa mal začať stavať na jar 

Prešovčanom už omrvinky nestačia, za vonkajší obchvat chcú bojovať 

Diaľničnú križovatku v Prešove začali stavať. Obchvat znovu posudzujú 

Obchvat Prešova: Sklz o mesiace až rok 

Najdrahšia časť D1 má byť v Prešove, áut na nej bude aj tak minimum 

Diaľnica do Košíc sa môže omeškať. Érsek posúdi Počiatkov tender 

NDS: Obchvat Košíc, Prešova a kompletné Branisko sú nevyhnutné 

Diaľničiari posúdia súťaže podľa princípu Hodnota za peniaze 

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.