Kažimír výjde z debaty o prešovskom obchvate víťazne

Traja východniari (Kiska, Kažímír, Kišš) riskujú, že ich doma nepochvália. Kažimír v liste Kiskovi kritizuje ministerstvo dopravy.

Minister financií odpovedal na prezidentovu otázku o pripravovanom prešovskom obchvate doteraz nevídanou kritikou plánov ministerstva dopravy.

Kažimír v trojstranovom liste Kiskovi vysvetľuje, že v Prešove netreba minúť 900 miliónov, ale možno len dve tretiny a efekt bude rovnaký.

Peniaze nie sú problém

Kažimír je tak prvým politikom koalície, ktorý nahlas povedal, že hlavným problémom diaľnic nie je nedostatok peňazí, ale zúfalé plánovanie v NDS a na ministerstve dopravy.

Nielen preto bude mať korešpondencia medzi Kiskom a Kažimírom väčší vplyv ako len spochybnenie jednej veľkej diaľničnej stavby.

Kiska! Na obchvat nám nesiahaj

Prezident Kiska za rozhodnutie miešať sa do konkrétnej debaty o diaľniciach zaplatí poklesom popularity na domovskom východe.

Ani s jeho charizmou sa mu tam nepodarí vysvetliť, že nie je proti obchvatu, len sa pýta, či nie je šialene predražený.

Všetko je predražené, tak na nás nešetrite!

Väčšina východniarov má totiž na vec jasný názor – všetko je v tomto štáte predražené, tak prečo by sa malo začať šetriť práve v Prešove?

Nepomôže ani vysvetlenie, že Kiska je východniar z Popradu, Kažimír rodák z Košíc a kritickú analýzu vlastne urobil šéf tímu Hodnota za peniaze Štefan Kišš, ktorý je z Kežmarku.

Kažimír bude musieť svoju opovážlivosť vysvetľovať v Smere. Nejde len o to, že spochybnil kolegami zo Smeru dávno dohodnutý biznis, ale urobil to v spolupráci s Kiskom. Preto bude v Smere za zradcu.

Urážka Most-Hídu

Urazí sa aj Most-Híd, pretože formálne je ministrom dopravy jeho nominant a Kažimír teda spochybnil aj jeho kompetentnosť.

Zviditeľnenie debaty o prešovskom obchvate vracia do hry tím Hodnota za peniaze, o ktorom sa už hovorilo, že môže vyskakovať, len keď ide o drobnosti, ale do veľkej hry o stovky miliónov za diaľnice ich veľkí chlapci v Smere a stavebných firmách nepustia.

Peter Kažimír aj preto vyjde z tohto súboja ako víťaz bez ohľadu na to, koľko si vyrobí nepriateľov. Nealibistickým listom Kiskovi ukázal, že patrí medzi málo ľudí v Smere, ktorí smú mať vlastný názor aj verejne.

Podrobne monitorujeme:

Prešov, Nábrežná komunikácia

Prešov, diaľničný obchvat, tunel

Prešov, severný obchvat, R4

Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka

Priamo súvisiace články

Komentár: Minister ponúkol Prešovčanom výhodnejšie riešenie dopravy. Ako bude pochopené jeho posolstvo? 

Kažimír kritizuje Érsekove plány, štát v Prešove môže ušetriť stovky miliónov 

Kažimír odpovedá Kiskovi: V Prešove treba riešiť dopravu inak, lepšie a lacnejšie 

Najdrahšia diaľnica je tá prázdna, nie tá, ktorá sa nepostaví 

Érsek: Obchvat Prešova nedám na posúdenie, inak nebude ešte dlhé roky 

Ako chcú asfaltoví lobisti stavať v Prešove prázdnu diaľnicu 

Čo je v doprave hodnota za peniaze 

Érsek: Ak poviem v Prešove, že im nepostavím obchvat, možno ma zakopú 

Prezident Kiska sa bude ministra pýtať na obchvat Prešova 

Zástupca stavbárov vysvetľuje, v čom neverí analytikom z ministerstva financií 

Minister Érsek: Obchvat pri Prešove by sa mal začať stavať na jar 

Prešovčanom už omrvinky nestačia, za vonkajší obchvat chcú bojovať 

Diaľničnú križovatku v Prešove začali stavať. Obchvat znovu posudzujú 

Obchvat Prešova: Sklz o mesiace až rok 

Najdrahšia časť D1 má byť v Prešove, áut na nej bude aj tak minimum 

Diaľnica do Košíc sa môže omeškať. Érsek posúdi Počiatkov tender 

NDS: Obchvat Košíc, Prešova a kompletné Branisko sú nevyhnutné 

Diaľničiari posúdia súťaže podľa princípu Hodnota za peniaze 

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...