Dopravcovia čakajú na ústretové kroky vlády. Pripravení sú aj opäť vyjsť do ulíc. Vo štvrtok chceli oficiálne rokovať, ale koaliční poslanci ich odignorovali. SkyToll ich zas chce žalovať za ohováranie.
Bratislava - Dopravcovia nespokojní s mýtom prišli rokovať o svojich požiadavkách priamo do parlamentu. Pôdou mal byť výbor pre hospodársku politiku. Ten však oficiálne nezasadol. Odignorovalo ho totiž šesť jeho koaličných členov, nebol uznášaniaschopný.
Neprišli ani dvaja poslanci za HZDS - Milan Rehák a Miroslav Kotian. Nevyužili tak možnosť postaviť sa za slová svojho straníckeho šéfa Vladimíra Mečiara, ktorý mýto i ministra dopravy Ľubomíra Vážneho otvorene kritizoval.
Keďže dopravcovia merali dlhú cestu, napokon prebehla aspoň neformálna diskusia i za účasti ministra Vážneho. Predseda výboru za Smer Maroš Kondrót sa do diskusie nezapojil.
Od štvrtka nie sú do konca mesiaca spoplatené úseky ciest prvej triedy. Naplnil sa tak pondelkový sľub premiéra Fica. Za dva týždne sa teda majú odstrániť chyby systému. Napríklad, že dopravcovia zaplatia za viac kilometrov, ako v skutočnosti prejazdia.
Minister Vážny v parlamente povedal, že dodnes sa zbierajú námety o problematických úsekoch.
Únia dopravcov však neverí, že dva týždne sú dostatočný čas. „Najprv musíme poznatky pozbierať, spísať, zhrnúť," povedal jej šéf Jaroslav Polaček.
Vážny si vypočul aj to, „že systém je nevhodný na cesty prvej triedy.
„Nikdy nedosiahneme spravodlivosť, chápete? A my ho už využívame," vyčítal ministrovi dopravca Ján Iľaš.
Únia teraz sleduje, ako sa naplnia jej požiadavky - napríklad zníženie cestnej dane, spotrebnej dane z nafty.
Únia dopravcov však teraz nie je len pod tlakom premiéra Fica, ktorý ju nepriamo obvinil z podkopávania demokratického režimu. Spoločnosť SkyToll Polačekove výroky v parlamente vyhodnotila ako ohováranie. Chce ho za to žalovať. Polaček totiž naznačil, že palubné jednotky SkyTollu sú veľmi poruchové.
Svedčí o tom vyše 20tisíc hlásení o poruche, ktoré SkyToll eviduje.
Podľa šéfa SkyTollu Mateja Okáliho však ide o takzvané servisné číslo, ktoré nič nehovorí o počte reklamácií. Na funkčnosť palubných jednotiek je v skutočnosti 367 sťažností.
Na to, či náš mýtny systém funguje tak, ako má, dohliada aj Európska komisia. Prednedávnom pre SME konštatovala, že systém funguje. Hovorca eurokomisára pre dopravu Andrea Maresi doplnil, že situáciu stále sledujú a komplexné stanovisko komisia vydá najskôr v máji.
Za trinásť dní prevádzky systému na mýte vybral SkyToll 2,9 milióna eur.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.