Bratislava - Majiteľ spoločnosti Gamatex Plus, s.r.o., Marián Kočner, ktorá len pred niekoľkými dňami získala 8 979 štvorcových metrov (m2) v lokalite budúcej investície firiem Hyundai/Kia pri Žiline, odmieta špekulácie, že na nákupe tejto pôdy chce zarobiť.
"Som ochotný odpredať tie pozemky firme Žilina Invest, s.r.o., za tú istú cenu, ako som ich kúpil, ale ako posledný, to znamená, keď sa dohodnú so všetkými ostatnými. Nechcem ani o korunu viac, alebo keď tak, len jednu korunu," konštatoval Kočner. Za štvorcový meter pritom podnikateľ zaplatil pôvodným vlastníkom 295 Sk/m2. "Tých 2,6 milióna Sk mi ešte ostalo z toho, čo pán Rusko, respektíve Slovenská televízna spoločnosť, s.r.o., Blatné, zaplatila za kúpenie obchodných podielov firmy Gamatex, s.r.o.," uviedol Kočner na margo toho, odkiaľ vzal peniaze na kúpu pozemkov.
Angažovanie sa vo veci pozemkov nie je podľa Kočnera o osobných sporoch s Pavlom Ruskom, ktoré vyvrcholili pred niekoľkými rokmi takzvaným obsadením televízie Markíza. "Ja ho síce nemám rád, ale to v tejto kauze nič neznamená. Keby bol ministrom hospodárstva ktokoľvek iný, urobil by som to isté. Nikto iný by sa však na tomto poste nesprával tak ako Rusko." Za nákupom pozemkov stojí podľa Kočnera jeho sociálne cítenie s "obyčajným človekom", ktoré, ako podotkol nie je účelové.
Celý projekt Hyundai/Kia je podľa Kočnera zle manažérsky zvládnutý. Ako dodal, existuje analýza spoločnosti Deloitte & Touche určená pre MH, v ktorej táto poradenská firma vyhodnotila lokality Teplička nad Váhom, Nededza, Gbelany a Mojš spomedzi dvadsiatky ďalších plôch, ako najmenej vhodnú pre realizáciu investičných projektov, a to predovšetkým kvôli rozdrobenosti vlastníctva k pozemkom. V štúdii sa podľa Kočnera okrem iného spomína, že spor o vlastníctvo pozemkov by sa mohol ťahať až osem rokov. "Napriek uvedenej skutočnosti sa MH pre túto lokalitu rozhodlo, jeho predstavitelia si preto musia byť vedomí konzekvencií."
"Podľa právneho rozboru, ktorí sme si dali urobiť, pozemky pod Hyundai/Kia dnes nie je možné vyvlastniť, pretože nie sú splnené všetky štyri podmienky pre vyvlastnenie," povedal Kočner a spochybnil napríklad existenciu verejného záujmu uvedenej investície založenom na raste zamestnanosti, pretože automobilka sa nikde v zmluve nezaväzuje zamestnať slovenských občanov.
Pre štát bude podľa Kočnera výhodnejšie zaplatiť majiteľom pozemkov viac peňazí, ako podstúpiť proces vyvlastňovania, respektíve stratiť miliardovú investíciu a dobré meno v zahraničí. "Ak Rusko tvrdí, že vykúpených je už 80 % pozemkov, prečo nemôže zaplatiť majiteľom zvyšných 20 % pôdy peniaze, ktoré žiadajú, teda približne 300 Sk a nie 125 Sk za m2 ? Však ide len o nejakých 70 miliónov Sk, ktoré by zaplatil navyše. To kvôli týmto peniazom máme prísť o juhokórejskú investíciu?," spýtal sa Kočner, ktorého Petičný výbor obce Nededza poveril 8. augusta rokovaniami o stanovení ceny na výkup pozemkov vo svojom katastrálnom území.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.