Európska komisia si vyžiadala informácie o tendri na mýtny systém. Od budúceho pondelka sa týmto tendrom bude musieť zaoberať aj krajský súd.
Bratislava - Minister dopravy, Národná diaľničná spoločnosť, ministerstvo spravodlivosti, ale aj Úrad pre verejné obstarávanie budú musieť okolnosti najväčšieho tendra v histórii Slovenska vysvetľovať Európskej komisii.
Komisia podľa hovorkyne stáleho zastúpenia Slovenska v Bruseli Zuzany Dutkovej poslala minulý týždeň v piatok príslušným úradom, ktoré sa zaoberajú mýtnym tendrom, žiadosť o informácie.
Komisia tak reaguje na sťažnosť vylúčeného konzorcia Slovakpass, ktoré do súťaže prišlo s najlacnejšou ponukou – 19 miliárd korún (630 mil. eur). Sťažnosť na dôvody vylúčenia dostala komisia koncom mája. Konzorcium tvrdí, že dôvody, pre ktoré ho štátna akciovka vyradila z tenda, nie sú v poriadku.
Zatiaľ nie je jasné, aké informácie komisia chce. Minister dopravy Ľubomír Vážny tvrdí, že list od komisie dostal tento týždeň v stredu. „Komisia žiada, aby sme doplnili niektoré údaje, aby sme konkretizovali niektoré dôvody vylúčenia. Tie doplníme,“ povedal Vážny vo štvrtok. Problém v tom nevidí žiadny, pretože komisii dá informácie, ktoré už má ministerstvo zdokumentované. „Prečo sme ich vylúčili, že sme ich správne vylúčili,“ povedal.
Úrad pre verejné obstarávanie hovorí, že komisia sa pýtala na problémy, ktoré súvisia s nejednotným výkladom toho, aké certifikáty musia mať súťažiaci.
Konzorcium Slovakpass pod vedením talianskej spoločnosti Autostrade tvrdí, že jeho sťažnosť obsahovala tri body, pre ktoré ich zo súťaže vyradili a ťažko určiť, na ktorý z nich komisia zareagovala. Jedna z nich je už mimo hry, pretože úrad dal v tomto bode konzorciu za pravdu týkal sa certifikátov.
Slovakpass bol vyradený aj pre príliš nízku cenu a ešte jeden technický problém, ktorý podľa konzorcia neexistuje. Jedným z bodov, ktoré má komisia na stole, je aj sťažnosť na netransparentný postup slovenských orgánov. Ministerstvo napríklad doteraz tají členov komisie, čo je podľa Petra Newola zo Slovakpassu v Európe nepredstaviteľné.
O kvalite rozhodovania pochybujú aj ďalší. „Podáme žalobu na krajský súd. Bude sa týkať skôr kvality, teda či úrad postupoval v súlade so zákonom,“ povedal Štefan Fecko z konzorcia Tossy, ktoré do súťaže prišlo s ponukou zhruba 19 a pol miliardy korún (takmer 650 miliónov eur). Krajský súd v Bratislave môže v pondelok očakávať aj žalobu od Slovakpassu. Či zákonnú lehotu využije aj rakúsky Kapsch, zatiaľ nie je isté.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.