Kto je za Auparkom, zostáva tajomstvom

Majitelia najväčšej investície do obchodných priestorov v Košiciach sa pred verejnosťou utajujú. Mesto tvrdí, že vie o developerovi Auparku všetko, čo potrebuje.

28. 01. 2010

Košice - Zámer postaviť v Košiciach nákupné a zábavné centrum Aupark, ktorého výstavba tretí týždeň prebieha na Námestí osloboditeľov, je známy od roku 2003. Dodnes ale verejnosť nevie, kto za investíciou v objeme 93 miliónov eur stojí. 

Developerská bratislavská akciová spoločnosť HB Reavis Group, ktorá projekt zásadne meniaci centrum Košíc pred šiestimi rokmi ohlásila a skúpila od mesta a ďalších vlastníkov pozemky, dnes pod týmto názvom oficiálne neexistuje. Podľa obchodného registra sa v roku 2008 premenovala na HB Reavis Slovakia. O všetky potrebné povolenia úrady žiadala spoločnosť s ručením obmedzeným Aupark Košice. Jej spoločníkom je HB Reavis B.V. so sídlom v holandskom Amsterdame.

Majitelia zo Slovenska

Mená podnikateľov, ktorí sú akcionármi materskej firmy, zástupcovia investora na tlačovej konferencii k oficiálnemu začiatku výstavby Auparku neprezradili. Podľa riaditeľa developmentu HB Reavis Slovakia Slavomíra Jankoviča o publicitu nestoja. 

„Sú ľudia, ktorí sa radi prezentujú tým, čo majú. A sú ľudia, ktorí nepovažujú za dôležité byť známi. Sú to ľudia s dobrou reputáciou, ktorí vytvárajú hodnoty bez toho, aby nutne boli videné ich majetky," povedal.

Hovorca Roman Karabelli povedal, že HB Reavis Slovakia má slovenských majiteľov a nie je v nej zahraničný kapitál. „Nikdy si neželali prezentovať sa v nejakých rebríčkoch. Nič iné za tým nie je," dodal.     

Mesto Košice priamo neodpovedalo, či sú jeho vedeniu majitelia budúceho Auparku známi alebo nie. „Mesto disponuje všetkými štandardnými informáciami a investora považuje za dôveryhodného partnera," odpísal Jaroslav Vrábeľ, vedúci komunikačného referátu magistrátu.

Miliardár Chrenko

Ekonomický magazín Profit v októbri 2008 označil za „mozog" HB Reavis 41-ročného podnikateľa Ivana Chrenka a zaradil ho do zoznamu slovenských miliardárov. Podľa týždenníka Chrenko vstúpil do HB Reavis v roku 1995 a koncom 90. rokov sa už firma podieľala na výstavbe prvých bratislavských bizniscentier. Neskôr sa pustila do vlastného developmentu a výsledkom boli bizniscentrá Apollo a nákupné centrum Aupark v hlavnom meste.

Chrenko nefiguruje v orgánoch spoločnosti skupiny. HB Reavis Slovakia pôsobí na slovenskom realitnom trhu od roku 1993. Auparky plánuje postaviť aj v Žiline, Trenčíne, Piešťanoch, Ružomberku a v štyroch českých mestách. Košický Aupark má otvoriť koncom roka 2011.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.