Firma Logica už má vo vrecku zmluvu o tom, že bude kontrolovať výber mýta na Slovensku. Na to, koľko to bude stáť daňových poplatníkov, treba čakať.
Bratislava - Tender na služby nezávislého znalca vyhrala firma, ktorá sa doň prihlásila ako jediná – Logica. Komisia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) mala pôvodne vybrať najlepšiu ponuku podľa toho, kto ponúkne najnižšiu cenu. Logicu, keďže súťažila sama, nebolo s kým porovnávať.
Národná diaľničná pôvodne odhadovala, že ju znalec môže vyjsť zhruba na 32,5 milióna eur. Či túto cenu Logica podliezla alebo naopak, je nateraz tajomstvom. „Výsledok obstarávania bude zverejnený v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,“ dozvedeli sme sa od štátnej akciovky.
A to môže nejaký čas trvať. „Verejný obstarávateľ je povinný zverejniť vo vestníku verejného obstarávania výsledok do 48 dní od podpisu zmluvy,“ povedala hovorkyňa Úradu pre verejné obstarávanie Helena Fialová. Logica má podpísanú zmluvu vo vrecku od stredy.
No keď sme sa v ten istý deň pýtali šéfa Národnej diaľničnej Igora Chomu, či je už rozhodnuté, odpovedal takto: „Práve teraz je to, myslím, v procese, keď končí výber,“ povedal.
Podľa predstaviteľov niektorých firiem, ktoré sa do tendra chceli prihlásiť, však mohol Choma vedieť, kto súťaž vyhrá už vtedy, keď ju vypisoval. Podmienky účasti v súťaži vraj nik iný než Logica splniť nemohol.
Svedčí o tom fakt, že pôvodne si súťažné podklady vypýtalo 20 záujemcov. Predložiť ponuku sa však odhodlala len Logica, ktorá kontroluje mýtny systém v Česku.
Podľa Karla Ambroscha z ÖFPZ Arsenal, ktorá kontroluje mýto v Rakúsku, sa firma do súťaže neprihlásila, lebo rakúsky mýtny systém funguje od roku 2004. NDS požadovala skúsenosti so znalcovaním mýta spusteným do prevádzky o rok neskôr.
Národná diaľničná obvinenia odmieta. Voči podmienkam tendra sa totiž nikto z 20 záujemcov, ktorí si vyzdvihli súťažné podklady, neohradil. „Verejný obstarávateľ nedostal ani jednu žiadosť o nápravu voči oznámeniam, súťažným podkladom ani iným úkonom. Preto nie je možné hovoriť o nesplniteľnosti podmienky účasti,“ povedal Jánošík.
Okrem ceny, ktorú si nezávislý mýtny znalec vypýtal, sú pochybnosti, či bude naozaj nezávislý. Zástupca firmy Logica Ľuboš Wedochovič totiž sedel v komisii, ktorá hodnotila ponuky v mýtnom tendri. Vtedy Národná diaľničná troch lacnejších vylúčila a súťaž vyhralo konzorcium SanToll/Ibertax s najvyššou ponúkanou cenou.
Firmy z konzorcia založili dnešný SkyToll, ktorý si za mýtny systém vypýtal 852 miliónov eur. Logica má teraz kontrolovať, či SkyToll poctivo vyberá mýto a neoberá tak štát o peniaze.
Pochybnosti, či Logica za peniaze od štátu bude SkyToll poctivo kontrolovať, má aj bývalý minister dopravy, dnes poslanec SDKÚ Pavol Prokopovič. „Škandalózny tender na mýto, v ktorom zainteresovaní úradníci štátu zametali cestičku vopred vybranému najdrahšiemu projektu, nemohol pokračovať inak,“ vyhlásil.
Cena nášho mýta sa stále zvyšuje
O diaľničnom mýte rozhodujú ľudia, ktorých vybrali minister a štátny tajomník zo Smeru
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.