Máme ďalšie nové trolejbusy. Prečo prvého nejazdili...

Dopravný podnik uviedol do prevádzky dva nové trolejbusy.

Po minuloročných štyroch, sú to ďalšie vozidlá, ktoré by mali zlepšiť verejnú dopravu v Prešove a ušetriť náklady na energie a údržbu. Cena jedného je približne pol milióna eur, dopravný podnik ich zakúpil z vlastných zdrojov, ktoré kumuluje z odpisov.

Dopravný podnik zabezpečuje verejnú dopravu vyše sto vozidlami (autobusy a trolejbusy), vek niektorých je už značný.

Pre zachovanie bezpečnej dopravy a optimálych nákladov je potrebné postupne vozový park obmieňať, najstaršie vozidlá nahrádzať novými. Len tak sa zabráni predlžovaniu priemerného veku vozidiel.

V súčasnosti prebieha ešte verejné obstarávanie pre dodávku dvadsiatich autobusov pre obdobie nasledujúcich rokov.

Prečo nejazdili?

Tento článok píšem bezprostredne po návrate z dnešného pravidelného stretnutia s občanmi na zasadnutí výboru v mestskej časti.

Rozoberali sme tam podnet jednej z obyvateliek ulice Československej armády. Sťažovala sa, že akurát 1. novembra ráno, po siedmej hodine, trolejbusová linka "do mesta" z tejto ulice nepremávala. Čakajúci cestujúci sa jej nedočkali.

Vážim si, že zavolala z domu do dopravného podniku a žiadala vysvetlenie.

Vysvetlením bolo, že v ten deň ráno sa náhle na trolejových vedeniach vytvorila námraza v takom rozsahu, že nebolo možné obnoviť trolejbusovú dopravu okamžite.

Verím, že cestujúci na zastávke taký výpadok spoja prijíma s nevôľou. Žiaľ, niekedy je počasie silnejšie ako naše možnosti bojovať s ním.

Práve jesenné obdobie je také, keď je vlhkosť vzduchu vysoká a náhle príde mráz. Sú to "ideálne" podmienky pre vznik námrazy. Dopravný podnik má jedno vozidlo s prípravkom na odstránenie námrazy, avšak ubehne istý čas, kým prejde cez všetky trolejbusové trate v meste.

Napísal som, že si vážim, že obyvateľka zavolala do dopravného podniku. To preto, lebo z poznania súvislostí viem, že aj takáto spätná väzba je potrebná a motivuje poskytovateľov služieb (v tomto prípade myslím nielen pracovníkov dopravného podniku, ale širšie aj úradníkov a v neposlednom rade tiež poslancov a primátora) k vyššiemu záujmu a ochote riešiť každodenné problémy k väčšej spokojnosti alebo aspoň ich vysvetliť tam, kde náprava okamžite nie je možná alebo jednoduchá a postarať sa o nápravu v budúcnosti.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Čo vieme o kauze Málinec: Vysvetľujeme, či môžu byť ľudia vyvlastnení aj či ich štát musí odškodniť

Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...

Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...