Kolóny áut, ktoré sa tvorili v utorok na Štúrovej či Jantárovej ulici po zavedení dopravných zmien kvôli výstavbe Auparku, boli len slabým čajovým odvarom oproti včerajšej rannej špičke. Vozidlá zahltili ulice Palackého, Jantárovú, Štúrovu, Bajzovu, Protifašistických bojovníkov, linky MHD meškali v priemere asi 10 minút.
Tvoria sa kolóny, spoje meškali asi 10 minút
Košice - Ráno si nepomohli ani vodiči, ktorí sa chceli vyhnúť križovatke Palackého-Jantárová-Protifašistických bojovníkov-Námestie osloboditeľov a zvolili jazdu do centra mesta po Rastislavovej. Krátko po 8.00 hod. tam stáli v rade dlhom možno kilometer i viac.
Monika Murová z košického dopravného podniku (DPMK) nás včera informovala, že sa vraj dopravná situácia v okolí Námestia osloboditeľov vyvíjala včera tak, ako v DPMK predpokladali.
"Počas rannej špičky dochádzalo k zápcham, linky MHD meškali približne desať minút," povedala nám Murová. "Bolo to najmä preto, lebo motoristi nerešpektovali zákazy odbočenia z ulice Protifašistických bojovníkov vľavo na námestie, bočili priamo na Rooseveltovu ulicu bez toho, aby išli po obchádzkovej trase popod most smerom k Jakabovmu palácu. Treba počkať niekoľko dní, motoristi si musia na dopravné zmeny najprv zvyknúť, potom uvidíme."
Vedenie DPMK je pripravené, ak by problémy pretrvávali, zaviesť v MHD opatrenia, ktoré by prípadnú nepriaznivú situáciu eliminovali na čo najmenšiu mieru.
Podľa Jaroslava Vrábľa, vedúceho komunikačného referátu Magistrátu mesta Košice, stav dopravy v dotknutej lokalite podrobne monitorujú zástupcovia investora Auparku, dopravnej polície i mesta.
"Mnohí vodiči sa zrejme až na základe vlastnej skúsenosti rozhodnú, či budú aj v nasledujúcom období využívať túto, alebo uprednostnia alternatívne trasy," uviedol včera Vrábeľ. "Zvoliť inú trasu odporúčame najmä počas dopravnej špičky. Ráno by sa mali tejto lokalite vyhnúť hlavne vodiči prichádzajúci do centra cez Palackého od Prešovskej-Sečovskej a z Južného nábrežia. Popoludní odporúčame, aby si inú trasu zvolili predovšetkým motoristi, ktorí odchádzajú z centra cez Palackého zo smeru od Štúrovej a Jantárovej."
Vedenie mesta vodičov prosí, aby rešpektovali dočasné dopravné značenia, najmä: zákaz odbočenia vľavo z Protifašistických bojovníkov na Rooseveltovu pre osobné autá, ako aj zákaz zastavenia na Rooseveltovej ulici vedľa parčíka, čo by mohlo obmedzovať autobusovú dopravu.
Na otázky a podnety odpovedal v internetovej diskusii Pavel Titl, dopravný inžinier z Košíc.
Prečo môžu pri krytej plavárni odbočovať doľava na námestie iba autobusy MHD a nie aj iné motorové vozidlá?
"Keby sa nechalo odbočenie doľava aj pre individuálnu automobilovú dopravu, v priebehu minúty by sa upchala celá križovatka Palackého-Jantárová a doprava na vstupoch (Palackého-Jantárová-Námestie osloboditeľov) by skolabovala."
Prečo neotvorili dočasne pre autá križovatku Južná trieda-Štúrova (medzi pamätníkmi na námestí)?
"Medzi pomníky sa autá púšťať nedajú, nastali by kolízie s električkami. Je pripravený variant zmeny zjenosmernenia Pribinovej ulice a možnosť vjazdu do centra mesta v smere zo Štúrovej doľava, poza Dargov po Mojmírovej a doľava do Pribinovej s pokračovaním po Rooseveltovej a ďalej, napr. do Puškinovej."
Problémy sú aj na Štefánikovej v smere od Palackého pri výjazde autobusov MHD zo Staničného námestia do zúženého jazdného pruhu.
"Svetelná signalizácia pri plavárni vytvára v koryte v smere od Palackého v každom cykle 30-sekundovú medzeru - vtedy majú zelenú chodci cez komunikáciu ku plavárni. Postačuje to na to, aby zo Staničného námestia bez problémov vyšli autobusy MHD aj autá. Zozipovanie Štefánikovej umožňuje j zatočiť vľavo, naspäť k Sennému trhu."
Ak z Palackého na Protifašistických bojovníkov majú autá na odbočenie iba jeden jazdný pruh, čo by mohlo spôsobiť zahltenie Prešovskej-Sečovskej?
"Od včera slúžia vodičom na odbočenie doprava z Palackého dva jazdné pruhy."
Dopravný podnik poukázal na možnú stratu cca 30 000 eur za kilometre, ktoré navyše najazdia po obchádzkach linky MHD. Košičania tvrdia, že straty by nemalo zaplatiť zo svojej rezervy mesto, ale investor Auparku.
"Obchádzková trasa pre autobusy DPMK cez Rooseveltovu má dĺžku 435 metrov, pôvodná trasa sa tak predĺžila iba o 155 metrov. Ak to robí za rok cca 30 000 eur, je to na zamyslenie."
Dopravný expert Pavel Titl. "Je potrebné vyčkať pár dní, situácia sa upokojí."
Aupark: vodiči zmätkovali pre zmeny v doprave
Výstavba Auparku a mýto zmenili dopravu
Košický Aupark štartuje v sklze
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.