Priemyselný park IPZ sa buduje na zelenej lúke v katastri obce Záborské. Jeho rozloha je 30 hektárov. Z nich 4,5 ha zaberá infraštruktúra na pozemku mesta. Mesto tieto pozemky odkúpilo od IPZ za 22 miliónov Sk. Podnikateľský zámer spoločnosti IPZ na vybudovanie priemyselného parku v spolupráci s mestom Prešov odobrili poslanci v minulom volebnom období. Za mesto zmluvy s IPZ podpísal primátor Milan Benč, za a. s. IPZ Prešov Viliam Lafko. Prítomný bol aj konateľ firmy Ci Regio Miroslav Remeta. Šesťnásteho júna 2006 bol slávnostný výkop stavby infraštruktúry.
Poslanec Jozef Kužma (SDKÚ) odobrenie spolupráce s IPZ komentoval v zastupiteľstve takto: „Ponuky sme sa chytili tak za pačesy, ako sa pes chytá za chvost." Celé tri roky pred prijatím ponuky od IPZ totiž poslanci v zastupiteľstve diskutovali o potrebe mať mestský priemyselný park. Neboli však schopní dohodnúť sa na lokalite pre jej umiestnenie. V hre bola Lominová - Široké (za ZVL) a Prešov - Grófske. Potom prišla ponuka Záborské.
Vtedajší viceprimátor Stanislav Goban (KDH) odobrenie spolupráce s IPZ komentoval takto: „Iste, výhodnejší by bol priemyselný park v katastri mesta, ale lepší vrabec v hrsti, ako holub na streche." V tejto súvislosti je zaujímavý názor vtedajšieho aj súčasného poslanca mestského zastupiteľstva Ivana Benka, ktorý vyslovil v marci toho roku: „Po urobených právnych analýzach sa dá konštatovať, že zmluva týkajúca sa parku IPZ - Záborské bola pekne namaľovaná stará baba, ktorá vyzerala ako mladica. Líčenie nám teraz odchádza a zrazu zisťujeme, že mesto na tom celom prerobí."
Vybudovaním priemyselného parku, ak sa aj bez problémov vydarí, sa záležitosť pre mesto nekončí. Nenávratný štátny príspevok ešte nebude mať v suchu. Mesto totiž podpísaním zmluvy so SARIO zobralo na seba nemalé záväzky. Jednou z nich je povinnosť do dvoch rokov od jej vybudovania vytvoriť v Záborskom 450 pracovných miest a investovať 950 miliónov korún. Zmluva so SARIO je na 15 rokov a stanovuje povinnosť zvýšiť zamestnanosť na 3-tisíc pracovných miest a preinvestovať 2,5 miliardy Sk. Ak mesto zmluvu nenaplní, nastupujú sankcie a penále. Môže sa stať aj to, že štát bude žiadať vrátenie nenávratného príspevku. „Mesto nie je podnikateľ, aby vedelo garantovať obsadenie priemyselného parku investormi. Tým pádom nemáme istotu, že nebudeme musieť SARIO vracať peniaze," nechal sa len pred pár mesiacmi počuť primátor Pavel Hagyari.
Prešov
Prešov odkúpi pozemky a akcie priemyselného parku za 157 miliónov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.