Župa, Záhorská Bystrica a Rusovce chcú zrušiť diaľničné známky na dvoch častiach D2. Ministerstvo dopravy nevidí dôvod, prečo by diaľnica od Stupavy a od maďarských hraníc do Bratislavy nemala byť spoplatnená.
BRATISLAVA. Bývajú v okrajových častiach Bratislavy, ale na cestu do jej centra sú nútení kúpiť si diaľničnú známku. Niekoľko tisíc Bratislavčanov takto cestuje do hlavného mesta z mestských častí Záhorská Bystrica a Rusovce.
Prvým by pomohlo, keby nebola spoplatnená diaľnica D2 z mesta po zjazd Stupava a druhým, keby sa bez známky dalo chodiť od Rajky až po Jarovce.
Najnovšie sa k nimi pridala aj bratislavská župa.
„Keďže úsek diaľnice D2 Stupava – Bratislava je spoplatnený, motorizovaní obyvatelia zo spádových oblastí využívajú na cestu do práce či školy cestné ťahy cez mestské časti Záhorská Bystrica a Lamač,“ vysvetľuje Iveta Tyšlerová, hovorkyňa bratislavského župana Pavla Freša (SDKÚ).
Najmä v pracovných dňoch v čase dopravných špičiek doprava podľa nej kolabuje. Tyšlerová vraví, že otázkou bezplatného úseku sa budú zaoberať krajskí poslanci.
Aktivitu župy víta aj starosta Záhorskej Bystrice Jozef Krúpa (SDKÚ, SaS, MostHíd). Vysvetľuje, že okrem obyvateľov miestnej časti chodia cez ňu aj tisíce obyvateľov Marianky, Stupavy a Borinky, ktoré ležia hneď za hranicou Bratislavy.
Po zrušení spoplatnenia odhaduje pokles dopravy o zhruba tridsať percent. Podobne o tretinu by klesol počet áut aj na D2 medzi Rajkou a Jarovcami podľa starostu blízkych Rusoviec Dušana Antoša.
Na tomto úseku dochádza podľa neho k neštandardnej situácii, keďže Maďari majú nespoplatnenú diaľnicu od Mosonmagyaróváru po Rajku, od hranice je spoplatnená na pár kilometroch po Jarovce a potom zasa nie. Diaľničný obchvat Bratislavy je bez spoplatnenia.
Polícia zvykne za prvou čerpacou stanicou na slovenskej strane diaľnice kontrolovať známky a dáva pokuty.
„Nepoznáme relevantné argumenty, prečo by akurát tieto diaľničné úseky nemali byť spoplatnené,“ reaguje na iniciatívu Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy.
Zastávajú podľa neho názor, že vodiči, ktorí diaľnice využívajú, by sa mali podieľať aj na financovaní ich výstavby a údržby. Vodičom zo Záhorskej Bystrice odporúča, aby jazdili na diaľnicu a z nej cez zjazd v mestskej časti Lamač, a tým z Rusoviec zasa, aby jazdili cez menšiu cestu vedúcu Jarovcami.
„Môžeme sa tiež opýtať, prečo Lamačania aj Bystričania nechodia domov už cez Patrónku,“ kontruje Krúpa podobným riešením na opačnom konci Bratislavy.
Antoš zase pripomína, že pre spoplatnenie úseku jazdia za prácou do Bratislavy cez Rusovce všetci ľudia žijúci v maďarskej Rajke.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Diaľničné poplatky Maďarsko, cena, platnosť, miesta predaja
Predvolebné termíny na dostavbu diaľnice D1 sú rôzne
Ondruš chce aby sa za diaľnicu od Stupavy neplatilo
Diaľničný privádzač zo Stupavy otvoria dnes
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.