Ako je možné, že záujem o tender na nezávislého znalca v mýtnom systéme za vyše 33 miliónov eur prejavilo 20 firiem z celého sveta, ale ponuku predložila len jedna? Je to možné preto, lebo uchádzač musel preukázať aj to, že v rokoch 2005 až 2008 zrealizoval aspoň jednu podobnú zákazku. „Jediným projektom, ktorý spĺňal podmienky tendra, bol ten, čo je v Česku," povedal Karl-Heinz Ambrosch zo spoločnosti Arsenal Research. Tá robí dozor nad rakúskym mýtnym systémom.
Národná diaľničná spoločnosť, patriaca do rodiny Smeru, nastavila podmienky tak, aby sa do súťaže mohla „prebojovať" spoločnosť Logica, operujúca v Česku. Národná diaľničná tak konala úplne vedome, lebo nie je problém zistiť si, kde a v akom čase sa mýtne systémy spúšťali. Ten Rakúsky v roku 2004. Takže stačilo posunúť hranicu o rok dozadu a už by boli reálnejší aspoň dvaja súťažiaci. No o to nebol záujem. Pofidérny mýtny tender tak má svoje dvojča.
Úloha znalca je pritom kľúčová. Kontroluje, či víťazná firma prevádzkuje mýtny systém podľa parametrov, s ktorými vyhrala súťaž. Ak nie, platí sankcie. Preto musí byť znalec nezávislý. Ak by uzavrel s prevádzkovateľom mýta tichú dohodu o „neútočení", ohrozilo by to efektívnosť výberu mýta a aj vyrubenie sankcií. V komisii, ktorá vyradila z mýtneho tendra všetkých záujemcov okrem najdrahšieho sedel aj zástupca spoločnosti Logica. To nemusí znamenať, že Logica nemôže byť nezávislým znalcom v slovenskom mýtnom systéme, lebo jej predstaviteľ pomáhal na svet najdrahšej „mýtnej" ponuke, ktorá narazila aj na kritiku Bruselu. Ale čo ak to znamená práve to. Je tu stále tá istá Národná diaľničná, ten istý Igor Choma ako jej šéf, obskúrne súťažné podmienky a znova iba jeden súťažiaci.
Cena nášho mýta sa stále zvyšuje
O diaľničnom mýte rozhodujú ľudia, ktorých vybrali minister a štátny tajomník zo Smeru
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.