Minister dopravy Árpád Érsek podporuje obchvat Prešova, ale definitívne rozhodnutie je v iných rukách

Minister dopravy spochybnil analýzu rezortu financií, ktorá poukázala na lacnejšie alternatívy.

Šéf rezortu dopravy Árpád Érsek ide presadiť výstavbu obchvatu Prešova. A to aj napriek tomu, že analytický tím ministerstva financií tvrdí, že stavba bude stáť o niekoľko stoviek miliónov viac ako iná možná alternatíva.

Érsek tvrdí, že celý problém je odkomunikovaný s Petrom Kažimírom. „Bol som v Prešove. Situáciu treba riešiť. Nemá význam tento úsek odďalovať,“ vyhlásil.

Chybu spravilo ministerstvo financií

Minister dopravy ďalej povedal, že Kažimíroví analytici urobili vo svojich výpočtoch chyby. Do svojej analýzy totiž zahrnuli len čisto diaľničný úsek, ale do obchvatu mali zarátať aj ďalšie nadväzujúce cesty a križovatky.

Po takomto zohľadnení potom cena nevyzerá až tak premrštene. Svoje tvrdenia minister dopravy oprel o analýzu Ústavu súdneho inžinierstva, ktorý došiel k záveru, že stavba je predražená len o 6 percent.

Zníženie ceny

Šéf rezortu dopravy chce na základe tejto analýzy iniciovať stretnutie s víťazom tendra, aby sa našla nejaká úspora.

„Nemienim hazardovať s finančnými prostriedkami štátu. Na rade je ministerstvo životného prostredia, ktoré musí schváliť dopady na životné prostredie v priebehu tohto roka, aby sa mohlo začať stavať,“ dodal.

Pôvodná cena obchvatu by mala dosiahnuť 900 miliónov eur.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.