Bratislava - Ministerstvo dopravy už poslalo svoje stanovisko k výhradám Európskej komisie ohľadom spôsobu výberu dodávateľa mýtneho systému do Bruselu. Agentúru SITA o tom informoval hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič. Obsah stanoviska nekonkretizoval, zopakoval len, že minister Ján Figeľ bude v tomto prípade hájiť záujmy Slovenskej republiky. "Aj keď mýtny tender minister Ján Figeľ kritizoval za predraženie, nechceme, aby občania Slovenska platili dvakrát, raz za predražený tender a druhýkrát pokutu," konštatoval Krajčovič.
Pôvodne mala slovenská strana na odôvodnené stanovisko Bruselu z konca septembra odpovedať v dvojmesačnej lehote do konca novembra, ale v stanovenom termíne sa tak nestalo. Slovenská republika požiadala listom Európsku komisiu o predĺženie termínu na odpoveď do 1. januára 2011.
Európska komisia podľa eurokomisára pre vnútorný trh a služby Michela Barniera má stále výhrady voči Slovensku v otázke pridelenia zákazky na mýto. "Komisia konštatovala, že došlo k porušeniu pravidiel vo veci pridelenia štátnej zákazky na mýto," povedal Barnier počas svojej septembrovej návštevy Slovenska. Komisia podľa jeho slov po doručení odpovede Slovenska toto stanovisko preskúma a rozhodne, či postúpi vec na Európsky súdny dvor.
Európska komisia sa o slovenské diaľničné mýto začala zaujímať už v máji minulého roka. Už vtedy konštatovala, že disponuje informáciami, podľa ktorých je možné, že slovenské orgány vo verejnom obstarávaní na elektronický výber mýta porušili zásadu rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie podľa európskej smernice o verejnom obstarávaní a Zmluvy o Európskom spoločenstve. Komisia preto Slovensku zaslala formálnu žiadosť vo veci obstarávania služby elektronického výberu mýta. Táto formálna žiadosť mala podobu formálneho oznámenia, ktoré je prvou fázou konania o porušení právnych predpisov. NDS v užšej súťaži na elektronický výber mýta vylúčila troch zo štyroch uchádzačov pre nesplnenie podmienok účasti. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) následne zamietol všetkých dvanásť námietok neúspešných konzorcií proti vylúčeniu zo súťaže. Vylúčení uchádzači podali na Krajskom súde v Bratislave spolu sedem žalôb proti rozhodnutiam ÚVO, súd vlani štyri z nich zamietol a následne skončili na Najvyššom súde.
Výber mýta funguje na Slovensku od 1. januára tohto roka pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony na vyše 2 tis. kilometroch spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Výber mýta na hlavných cestách bol pozastavený od 14. januára do konca februára pre nevyhnutné skrátenie jednotlivých úsekov, aby vodiči platili len za prejazdené úseky. Prevádzkovateľom mýtneho systému v SR je spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll, s.r.o. – Ibertax, a.s. Konzorcium predložilo v tendri na mýto najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.