Tender na dostavbu úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom bude pokračovať.
Za stiahnutím žaloby na Úrad pre verejné obstarávanie vidí opozícia dohodu ministerstva dopravy a uchádzačovo výstavbu diaľnice D1.
Bratislava - Ministerstvo dopravy stiahlo v plnom rozsahu späť žalobu o preskúmanie rozhodnutia a postupu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) v tendri na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Tieto úseky sa majú stavať formou projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Rezort dopravy zároveň navrhol súdu, aby konanie zastavil.
Týmto krokom ministerstvo uznalo rozhodnutie ÚVO vrátiť do tendra jedného z vylúčených uchádzačov. Pôvodne však práve proti tomuto rozhodnutiu podávalo žalobu.
Ministerstvo nám včera nevysvetlilo, prečo zmenilo svoj postoj, ani ako zdržanie ovplyvní sľúbené termíny dobudovania diaľničného spojenia medzi Bratislavou a Košicami v roku 2010.
Zmena postoja ministerstva je o to bizarnejšia, že ešte minulý týždeň premiér Robert Fico označil šéfa ÚVO Bélu Angyala za sabotéra, ktorý sa snaží prekaziť dostavbu diaľnice D1 v plánovanom termíne.
Stiahnutie žaloby oznámilo Úradu pre verejné obstarávanie podľa jeho hovorkyne Heleny Fialovej ministerstvo dopravy včera. „Úrad berie tento fakt s uspokojením na vedomie a dúfa, že súťaž bude pokračovať bez problémov, a že tendre na výstavbu diaľnic budú čo najskôr úspešne ukončené,“ povedala.
Na otázku, ako v tomto svetle hodnotí premiérove slová o sabotáži, povedala, že úrad konal aj doteraz a aj naďalej bude konať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní.
Podľa poslanca Stanislava Janiša z SDKÚ to, čo sa teraz deje okolo stiahnutia žaloby, nasvedčuje tomu, že sa v súvislosti s výstavbou diaľnic a PPP projektov deje špinavá hra.
Podľa neho sa odo dňa rozhodnutia úradu o vrátení uchádzača do tendra a dňa, keď ministerstvo dalo žalobu na úrad, neudialo nič verejné a napriek tomu ministerstvo zmenilo názor. „Ak sa neudialo nič verejné, tak sa udialo niečo neverejné,“ povedal. A to je podľa Janiša pravdepodobne dohoda uchádzačov a ministerstva dopravy: „Nikto sa neodvolá, nebude žiadna námietka voči vyhodnoteniu súťaže, nebude nič, všetko prebehne ticho.“ Ministerstvo pôvodne pustilo do ďalšej fázy tendra iba dve skupiny uchádzačov. Jednou bolo konzorcium na čele so švédskym koncernom Skanska. V druhej skupine boli aj slovenské firmy Doprastav a Váhostav. Za tou poslednou stojí Juraj Široký, ktorého médiá označujú za mecenáša Smeru. Jeden zo štyroch vylúčených záujemcov, skupina pod vedením nemeckého koncernu Hochtief, však na ÚVO uspela so sťažnosťou proti vylúčeniu.
Rezort dopravy podľa riaditeľky odboru komunikácie Evy Benešovej včera doručil výzvy na účasť na koncesnom dialógu všetkým trom kvalifikovaným uchádzačom. Tí majú do konca mája vytvoriť návrhy riešení, ktoré potom predstavia ministerstvu dopravy ako vyhlasovateľovi súťaže.
Koncesia na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu diaľnice D1 sa týka úsekov Dubná Skala – Ivachnová, Jánovce – Jablonov, Fričovce – Svinia.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Šéf ÚVO: Nebránime dostavbe diaľnic
Vážny: Diaľnicu možno nestihneme v termíne
Tender na výstavbu diaľnice cez PPP pozastavili
O stavbu diaľnice budú súťažiť traja, vráti sa vylúčená skupina
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.