Slovensku hrozí, že pre nedostatky v zákone príde o peniaze z eurofondov. Vláda na riešení pracuje, modernizáciu železničnej trate by to teda nemalo ohroziť.
Trenčín - Podľa slovenského zákona sa bežní ľudia nemôžu vyjadriť k veľkým stavbám, hoci sa majú stavať v blízkosti ich obydlí. Bruselu sa to nepáči a Slovensko tak môže prísť o miliardy z eurofondov. Pri veľkých stavbách sa konania priamo môžu zúčastniť len vlastníci pozemkov, na ktorých majú stavby stáť, či majitelia susedných pozemkov.
Ak niekto nemá pozemok priamo pod budúcou stavbou alebo v jej susedstve, nemôže napríklad namietať, že táto stavba má negatívny vplyv na životné prostredie. Európska komisia tvrdí, že je to v rozpore s právom únie. Ak nedôjde k náprave, môžeme prísť o miliardy eur z eurofondov.
Ako informovala zástupkyňa riaditeľa pre komunikáciu s médiami Železníc Slovenskej republiky Dana Hurtová, projekt Modernizácia trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov prerokovali s verejnosťou vo všetkých dotknutých obciach.
„V minulosti prebehlo viacero rokovaní investora, projektanta s verejnosťou a predstaviteľmi samosprávy. Navrhnuté zmeny na cestnej infraštruktúre boli vykonané podľa požiadaviek dotknutých obcí a zástupcov vyššieho územného celku a schválili ich aj dotknuté správne orgány," uviedla Hurtová.
Investor podľa nej rešpektoval požiadavky občanov dotknutých obcí. „Náhrada priecestia v Adamovských Kochanovciach a jej umiestnenie v novej polohe je výsledkom rešpektovania požiadaviek občanov. Obec Chocholná-Velčice si uplatnila požiadavku na vybudovanie nového priameho mimoúrovňového spojenia na hlavnú cestu. Nakoľko železnice dotknutej obci nerušili žiadne priecestie a na dotknutom úseku boli riešené náhrady úrovňových priecestí nadjazdmi, po dohode s dotknutými obcami túto požiadavku nebolo možné akceptovať," hovorí Hurtová.
Práve to, že sa fyzické osoby nemohli zúčastňovať pri posudzovaní vplyvov stavieb na životné prostredie, bolo hlavnou príčinou výhrad Bruselu. Tie malo Slovensko odstrániť do 15. februára. Podľa informácií denníka SME vláda tento nesúlad s európskymi pravidlami odstránila, keď na mimoriadnom zasadnutí 5. februára schválila novelu zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie.
Novelu zákona poslanci Národnej rady SR presunuli do druhého čítania, parlament o nej bude hlasovať na schôdzi, ktorá sa začína 2. marca.
Projekt modernizácie železnice v Trenčíne bol už viackrát preložený. Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej, posun o niekoľko mesiacov nie je dôležitý, podstatná je jeho úspešnosť. Ak by štát prišiel o eurofondy, modernizáciu trate by však nemali ako dokončiť. Podľa Pavlíkovej je pre štát nemožné realizovať projekt takého rozsahu bez dotácie z Bruselu.
Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom Púchov, na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, pokračuje podľa stanovených termínov. Práce na úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce by mali trvať do mája 2013. Podľa Hurtovej v súčasnej dobe prebieha medzinárodný tender na etapu modernizácie úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá. Očakávaný začiatok výstavby je september 2010. Stavebné práce majú byť financované z prostriedkov Európskej únie a spolufinancované zo zdrojov Slovenskej republiky.
Trenčín, modernizácia železničnej trate
V Trenčíne začali vyvlastňovanie pozemkov v okolí železnice
Stránka o železnici nefunguje, Trenčín pripravuje novú
Pavel Hagyari chce využiť železničný tunel ako metro
Rozhodnutie o modernizácii železničnej trate je právoplatné
V Trenčíne chcú pre železnicu búrať domy
V Trenčíne postavia novú trať do 5 rokov
Trenčianski poslanci schválili rekonštrukcie železničnej trate
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.