Modernizácia železničnej trate sa v úseku od Zlatoviec po Trenčiansku Teplú komplikuje. Projekt nemusí získať peniaze Európskej únie. Úrad pre verejné obstarávanie nariadil Železniciam Slovenskej republiky znovu vyhodnotiť ponuky v už uzavretom tendri.
V súčasnosti ide o najväčšiu zákazku na Slovensku. Súťaž začala koncom roka 2009. Skanska pôvodne dala najnižšiu cenovú ponuku vo výške takmer 201 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, skupina okolo TSS Grade približne 245 miliónov eur. Skanska napriek lacnejšej ponuke neuspela. Dôvodom druhého vylúčenia tejto firmy bol nesúlad v dĺžke praxe jej stavbyvedúcich a certifikátu ich odbornej spôsobilosti. Veľmi podobne na tom však boli aj ostatní účastníci v súťaži. A keďže Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) zamietol námietku Skanska proti jej druhému vyradeniu z tendra, pristúpila k žalobe na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu. Dnes ÚVO celú súťaž na modernizáciu železničnej trate vrátil v podstate na začiatok, pričom o námietke opätovne vylúčenej spoločnosti Skanska rozhodol až po polroku od jej podania.
Skanska v októbri 2012 žiadala ÚVO o vydanie predbežného opatrenia, aby železnice nemohli uzavrieť zmluvu so združením, ktoré zastrešuje firma TSS Grade. Úrad vtedy opatrenie nevydal, ŽSR uzavreli zmluvu s vybraným zhotoviteľom a dnes je už jedna mestská časť rozkopaná. Trenčania sú vystavení ďalším dopravným obmedzeniam.
Mesto nie je priamym účastníkom konania a celý proces nemalo a nemá ako ovplyvniť. No podľa primátora Trenčína Richarda Rybníčka, Úrad pre verejné obstarávanie mohol vzniknutej situácii predísť, ak by nepovolil uzatvárať zmluvy, kým sa nedoriešia námietky.
„Požiadal som všetky zainteresované strany - ŽSR, ministerstvo dopravy a ÚVO o vysvetlenie. Ak nedostanem uspokojivú odpoveď pre našich občanov, budem sa chcieť stretnúť s predsedom vlády. Trenčania sa stali rukojemníkmi a štatistami tohto nezvládnutého procesu. Je to strata pre štát a je to stavenisko v jednej mestskej časti Trenčína, ktorého osud je v nedohľadne. Jedným z ďalších katastrofálnych dôsledkov rozhodnutia ÚVO je aj to, že nám v blízkosti centra mesta vzniklo územie nikoho, prázdne domy, ktoré dnes vlastnia železnice. Ľudia sa vysťahovali síce do nových, ale iných domov do inej mestskej časti a teraz zistia, že miesto, kde prežili celý svoj život, opustili zbytočne? Podpis zmluvy na realizáciu tejto stavby som vnímal ako fakt. Už vtedy som vyjadril vieru, že štát má situáciu plne pod kontrolou a že sa stavba zrealizuje plynule od začiatku až do konca bez žiadnych komplikácii. Inak by to pre Trenčín a jeho obyvateľov bola jedna veľká katastrofa,“povedal R.Rybníček, ktorý sa v týchto dňoch osobne stretol a stretne s predstaviteľmi všetkých zainteresovaných inštitúcií.
Trenčín, modernizácia železničnej trate
Rybníček: Trenčín môže ostať rozkopaný pre cudziu chybu
Najväčšia vládna zákazka sa prehodnotí
Európsky súd po mýte preverí železnice
Pri Trenčíne bude stavať firma, ktorej spadli dva mosty
Budú sa centrom Trenčína rútiť vlaky 160-kilometrovou rýchlosťou?
Trenčanov čakajú výrazné dopravné obmedzenia
Skanska žiada preskúmať rozhodnutie ÚVO v železničnom tendri
Výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh v Trenčíne je od júna pozastavená
V Trenčíne zastavili výstavbu mosta cez Váh, skúmajú záhadu
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.