Most Lafranconi nikto neopravuje, tvrdí Hlina

Podľa neho to vyzerá tak, že Smer sa uchýlil k účelovej oprave mosta, aby vytvoril dojem, že Bratislava je neprejazdná obchvat nevyhnutný.

26. 10. 2015

BRATISLAVA. Mostnú zámku na bratislavskom moste Lafranconi podľa poslanca Národnej rady SR Alojza Hlinu (člen klubu KDH) nikto neopravuje. „Sme na stavenisku a nikto tu nie je, ani minulý týždeň tu nikto nebol. Skutočne táto porucha spomaľuje dopravu,“ povedal na dnešnom brífingu pod mostným pilierom Hlina s tým, že predpokladá, že tu ani na budúci týždeň nikto nebude.

„Keď niečo opravujete, tak to robíte poriadne a robia to ľudia. Ja neviem, či toto opravujú cez internet?“ pokračoval poslanec.

Hlina: Ide o účelovú opravu

Podľa neho to vyzerá tak, že strana Smer-SD sa uchýlila k účelovej oprave mosta preto, aby vytvorila atmosféru, že Bratislava je neprejazdná a bratislavský obchvat je tak nevyhnutný, že je jedno, koľko bude stáť.

„Smer toto urobil naschvál. V októbri paralyzoval dopravu v Bratislave účelovými opravami mostov. Strana hrá s obyvateľmi našej krajiny cynickú, hnusnú a bezcharakternú hru,“ tvrdí Hlina. K tomu, či je bratislavský obchvat dôležitý, alebo nie, poznamenal, že každá cesta pomôže.

„Nehovorím, že netreba bratislavský obchvat, ale určite ho netreba za každú cenu. Ak si niekto myslí, že ho postaví za peniaze, za ktoré by bolo v Bratislave metro, bráňme sa tomu! Žasnem, čo je schopné v tejto krajine prejsť,“ dodal Hlina.

Štvorročná výstavba

S výstavbou bratislavského diaľničného obchvatu D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov by mohli začať v rámci PPP projektu v roku 2016.

Trvať by mala štyri roky. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur a predpokladaná ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi môže dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur.

Agentúra SITA požiadala o stanovisko Národnú diaľničnú spoločnosť.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...