Maximálna povolená tridsiatka a diery v moste nad železnicou na Škultétyho ulici. To sú signály, že most je v zlom stave.
V komisii mestského zastupiteľstva pre dopravu sa zaoberáme aj havarijným stavom tohto mosta. Je jedným z mnohých mostov v meste, za ktorý zodpovedá prešovská radnica.
Most bol postavený v období po druhej svetovej vojne. Dnes je ohrozovaný preťažovaním, nosné konštrukcie sú oslabené koróziou železobetónových konštrukcií.
Podobne, ako každý, kto cez tento most chodieva pešo, aj ja som zaznamenal, že v moste pribudli sondy, ktorými sa vykonalo preskúmanie stavu mosta.
Situáciu som zdokumentoval, fotografie môžete nájsť v galérii na stránke:
Ak má byť most uvedený do riadneho stavu, je nevyhnutná jeho rekonštrukcia.
Rozpočtové náklady sú odhadnuté zatiaľ na vyše 1,6 mil. eur. To je na pomery mestského rozpočtu dosť vysoká suma.
Pri rekonštrukcii mosta sa ráta s výhľadom na jeho rozšírenie zo súčasných dvoch na štyri pruhy s perspektívou prepojenia na Rusínsku ulici cez pripravovanú prepojku na Kuzmányho ulicu. Tak by sa vytvorilo rýchle a priame prepojenie trasa zo sídliska Sekčov až ku mestskej hale.
Samotná rekonštrukcia mosta si vyžiada rozsiahle zmeny v organizácii dopravy, ktoré zasiahnú značnú časť mesta.
Meniť sa bude musieť grafikon MHD, na trolejbusovej trati cez Obrancov mieru, 17. novembra a Škultétyho s jednou z nosných liniek č. 38 sa nebudú dať využiť trolejbusy.
Automobilová a aj pešia doprava bude musieť prechádzať po obchádzkových trasách.
Situáciu som predbežne konzultoval s pracovníkmi radnice, ktorí túto agendu majú na starosti. V prípade, že sa s rekonštrukciou mosta bude otáľať do času spustenia rozostavaného pokračovania tzv. Nábrežnej komunikácie od mestskej haly po bývalé ZVL, spustenie tejto komunikácie by vyriešilo jeden veľký problém s obchádzkovými trasami cez mesto.
Aj takýmito pomerne málo viditeľnými, ale pre plynulý život v meste nevyhnutnými záležitosťami, sa zaoberajú poslanci, primátor a radnica.
Po rekonštrukcii mosta by malo zo Škultétyho ulice zmiznúť dopravné značenie s maximálnou tridsiatkou, ktoré bolo osadené práve kvôli havarijnému stavu mosta. Toľko na vysvetlenie pre tých, ktorí sa pýtali, prečo je tam "tridsiatka".
Spracovanie projektovej dokumentácie rekonštrukcie cestného mosta ponad železničnú trať Prešov - Plaveč na ul. Škultétyho pre stavebné povolenie je vyvolané nevyhnutnosťou opravy jestvujúceho mostného objektu.
Návrh zahŕňa opravu mostného objektu a nevyhnutný rozsah úpravy cesty a chodníkov v úsekoch pred a za mostom o celkovej dĺžke 120,0 m. Predmetný mostný objekt bol postavený v päťdesiatych rokoch minulého storočia, ako trojpólová trámová železobetónová konštrukcia s 6-timi nosnými trámami celkovej dĺžky 30,80 m.
V súčasnej dobe nespĺňa požiadavky zaťažiteľnosti podľa súčasne platných noriem. V tejto súvislosti bola v roku 2006 spracovaná diagnostika mostného telesa a následne v roku 2011 odborný prieskumu zameraný na diagnostiku mostnej konštrukcie, ktoré potvrdili nevyhnutnosť rekonštrukcie mostného telesa.
Zníženie únosnosti mostného objektu je spôsobené zatekaním nosnej konštrukcie, koróziou výstuže a betónových povrchov. Projektová dokumentácia rieši rekonštrukciu nosnej konštrukcie s vylepšením únosnosti nosnej konštrukcie a zahŕňa rekonštrukciu jestvujúceho cestného nadjazdu s úpravou šírkového usporiadania priľahlých úsekov komunikácie pred a za mostom na Škultétyho ulici úpravou chodníkov na dĺžke úpravy komunikácie, prekládku MTS kábla zaveseného na nosnej konštrukcii jestvujúceho mosta a napojenie novo navrhnutých dažďových vpustov na jestvujúcu kanalizáciu na Radlinského ulici.
Stavba zahŕňa aj ochranu železničnej trate Prešov – Plaveč pod mostným objektom, ako aj potrebné ochranné opatrenia trakčného vedenia. Obsahom objektu úpravy cesty je návrh obchádzkových trás nákladnej dopravy cez mesto Prešov s potrebným dočasným dopravným značením.
Z dôvodu skrátenia doby realizácie rekonštrukcie mostného objektu je navrhnutá zmena voči pôvodnej koncepcii riešenia v dvoch etapách po polovici za premávky cestnej dopravy v jednom smere, na úplnú výluku cestnej dopravy po mostnom objekte. Pri skrátenej dobe realizácie za úplného vylúčenia cestnej dopravy na moste je možné znížiť poplatky ŽSR. Uvedené zníženie je
Celkový rozsah stavby: Dĺžka stavebnej úpravy ul. Škultétyho 120,00 m
Vyvolané investície: dažďová kanalizácia, preložky TF, úprava chodníka, výluky železničnej dopravy pod mostom s náhradnou dopravou, úpravy grafikonu SAD a MHD, úpravy signálnych plánov na križovatkách obchádzkových trás.
Účelom rekonštrukcie mostného objektu je zvýšiť únosnosť nosnej konštrukcie a rozšíriť chodníky pre peších po obidvoch stranách a úprava priľahlých úsekov komunikácie s úpravou chodníkov na obidvoch stranách komunikácie.
Mimo mostného objektu sa upravia priľahlé úseky chodníkov a to nasledovne:
Rekonštrukcia nosnej konštrukcie ráta s výhľadom na rozšírenie komunikácie na štvorpruhovú komunikáciu s prepojením na ul. Rusínsku. Náklad na stavbu podľa dokumentácie pre stavebné povolenie: 1 645 280.-€ bez DPH závislé na vysokom stupni organizácie prác na rekonštrukcii mosta za prísneho dodržiavania harmonogramu krátkych výluk a prestávok podľa grafikonu železničnej dopravy.
V záujme zníženia nákladov a skrátenia doby realizácie je nevyhnutné zabezpečiť organizáciu cestnej premávky v meste Prešov a obchádzkových trás pre osobnú a nákladnú dopravu nasledovne:
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Na ulici Obrancov mieru už obyvateľov nemusí trápiť jedna dlhoročná nepríjemnosť
Oprava cesty na Pavlovičovom námestí
Dnes sme oficiálne prebrali po rekonštrukcii školu na ulici Čs. armády
Cestovné poriadky v prešovskej MHD sú prehľadnejšie a informačne bohatšie
Sťažnosti na hlučné kanalizačné poklopy boli vyslyšané
Kedy budú doplnené stromy na Požiarnickej ulici?
Sídlisko II má konečne komplexný projekt parkovacích plôch
Začalo sa územné konanie pre obratisko MHD na Terchovskej ulici
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému len zisťovaniu, či budú vyvlastnení zo svojich domovov a fariem alebo nie. Ministerstvo životného prostredia totiž potichu...
Nový zákon umožňuje štátu za určitých podmienok vyvlastniť pozemky, pričom v špecifických prípadoch môže byť vyvlastnenie aj bez náhrady.
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby plánovanej prečerpávacej vodnej elektrárne Málinec. Vyplýva to z uznesení, ktoré jednomyseľne prijali poslanci na svojom februárovom...
Majitelia nehnuteľností chcú od barcelonskej radnice kompenzáciu vo výške 4,2 miliardy eur, ak v meste v roku 2028 skončí možnosť prenajímať byty turistom.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...