Za cestovanie autobusom zaplatíme od januára viac. Zatiaľ v diaľkovej a zahraničnej autobusovej doprave zvýši košický Eurobus ceny o 8-10 percent. Je to reakcia na zavedenie elektronického výberu mýta. Dopravcom a majiteľom vozidiel s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony, určených na prepravu tovarov či viac ako 9 osôb, ostávajú už len dva dni na registráciu. Systém totiž začne fungovať 1. januára 2010, spoplatnené úseky tvoria v celej SR viac ako 2 000 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest 1. triedy.
DPMK mení linky, rady na registráciu neboli
Košice - Ročné náklady na elektronické mýto len u Eurobusu - Košická dopravná spoločnosť prevýšia 200-tisíc eur.
„Budú to náklady navyše, nie je to zanedbateľná suma. Podstatnú časť z nej tvorí náklad na prímestskú dopravu, okolo 150-tisíc eur, zahraničnú a diaľkovú ťažko odhadnúť," vysvetľuje generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Eurobus Ľubomír Gerši a dodáva: „Čo sa týka dopadu mýta v prímestskej doprave, ja o tom nemôžem hovoriť, pretože tieto ceny sú regulované a výmerom ich určuje samosprávny kraj. V tomto prípade od 1. januára ceny zatiaľ nezvyšujeme. Iné je to však v prípade diaľkovej či zahraničnej dopravy. Tam tieto náklady ovplyvnia cenotvorbu a ceny zvýšime už od 1. januára, odkedy začne platiť elektronické mýto."
Zdraženie bude podľa Geršiho pri jednotlivých linkách rôzne podľa toho, kade jazdia a koľko spoplatnených úsekov prejdú. „V priemere by to malo byť od 8 do 10 percent."
Eurobus je na zavedenie elektronického mýta pripravený: „Máme všetky autobusy zaregistrované, sú namontované palubné jednotky. Ak nebude problém zo strany prevádzkovateľa, z našej by nemal byť."
Jeden z najväčších prepravcov nákladu v regióne, spoločnosť Steel Trans, je taktiež podľa konateľa Blažeja Podoláka na elektronické mýto pripravená. Dvesto kamiónov je zaregistrovaných a vybavených podľa požiadaviek.
„Veľké firmy majú registrácie už dávno vybavené. Nič sme nechceli nechať na poslednú chvíľu. Budeme však musieť premietnuť výšku mýta do cenníka prepravy," hovorí B. Podolák.
Na otázku, či sa zapoja do pripravovaného štrajku, pri ktorom by mali byť zablokované čerpacie stanice, odvetil: „Nezapojíme sa. Nehovorím však, že by sme s ním nesúhlasili, je to tvrdé pre každého."
V Košiciach bol včera v kontaktnom mieste ČESMAD-u pre registráciu elektronického mýta a výdaj palubných jednotiek na Rastislavovej ulici pokoj, žiadna invázia motoristov sa tam nekonala. Jeden z mužov, ktorí tam momentálne pracujú, nám povedal, že najväčší nával evidovali pred asi tromi týždňami. „Podľa našich informácií, na celom Slovensku by sa malo zaregistrovať okolo 60-tisíc vozidiel, koľko by to malo byť v Košiciach, netuším," uviedol chlapík. „S kolegom si však na základe doterajších skúseností myslíme, že sa to do konca roka nestihne. Registrovať sa môžu dopravcovia aj na benzínových pumpách, prípadne, ak niekto prichádza zo zahraničia, aj na hraničných priechodoch."
Z Rastislavovej sme išli na čerpaciu stanicu pohonných hmôt v mestskej časti Barca, jedinej, kde sa dá v meste zaregistrovať. Takisto zívala prázdnotou. „Teraz je tu pokoj, ale ten bol relatívne aj predtým," tvrdila nám pracovníčka čerpačky. „Za posledné tri týždne sme tu mali len asi 50 motoristov, ktorí sa chceli zaregistrovať."
Od 1. 1. 2010
Na autobusovej linke č. 10 sa mení trasa medzi zastávkami "Lunik VIII" a "OC Optima". Spoje, premávajúce až k/od OC Optima, sa otočia v zastávke "Lunik VIII" a pokračujú po novej trase: Jedlíkova - Popradská - Moldavská cesta - OC Optima a späť bez zastavovania v zastávkach. Odchody z konečných sa nemenia.
Na autobusovej linke č. 11 sa mení trasa medzi zastávkami "SOŠ automobilová" a "Luník IX, sídlisko". Linka bude premávať po novej trase: Moldavská cesta - Popradská - Jedlíkova - Myslavská cesta - Luník IX a späť. Zároveň dochádza k zmene stanovištia zastávky "Moldavská, obchodné centrá" v smere na Luník IX, ktoré sa premiestňuje na Popradskú. Zastávky "Stodolova" a "Luník VIII" vynecháva v oboch smeroch. Odchody z konečných sa nemenia.
Od 4. 1. 2010
Na autobusovej linke č. 54 sa mení trasa medzi zastávkami "Železníky" a "KVP, kláštor". Linka premáva po novej trase: ... Alejová - Trieda SNP - Bardejovská - Jedlíkova - Trieda KVP - Ulica Jána Pavla II. V obidvoch smeroch bude po novom stáť aj v zastávkach "Gymnázium Alejová", "Spoločenský pavilón", "DPMK", "Stodolova", "Luník VIII" a "Kremnická". Mimo týchto zastávok zastavuje linka aj na všetkých pôvodných zastávkach. Menia sa však časy odchodov z konečných zastávok - bližšie info na www.dpmk.sk.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.