Zmluva k mýtnemu tendru má mať dva dodatky. Včera ich Národná diaľničná spoločnosť zverejnila na svojej stránke. Nemajú ovplyvniť cenu za mýto.
Bratislava - Národná diaľničná spoločnosť a prevádzkovateľ mýta - firma SkyToll - sa dohodli na doplnení mýtnej zmluvy. Výsledkom sú dva dodatky, ktoré včera štátna akciovka zverejnila na svojej internetovej stránke.
Prvý dodatok má za cieľ zjednodušiť účtovanie príjmov z výberu mýta. Druhý zavádza novú možnosť platby pre dopravcov pri používaní spoplatnených úsekov ciest. Od budúceho roka tak budú môcť napríklad mýto platiť nielen prevodom či bankovou kartou, ale aj palivovými kartami.
Zaujímavosťou druhej mýtnej novinky je, že zo 17 strán mýtneho dodatku je šesť úplne bielych. Čo sa na týchto stranách píše, sa čitateľ nedozvie ani v obsahu dodatku. Ten totiž uvádza názvy prvých troch kapitol, a potom pokračuje až pri siedmom bode.
Biele strany vysvetľuje Národná diaľničná na svojej stránke obchodným tajomstvom: „Uvedené časti sa týkajú predovšetkým technického riešenia systému, čiže know-how spoločnosti." Na prázdnych stranách sa má v nevybielenom origináli písať aj o poplatkoch za používanie systému palivových kariet. O nich podľa štátnej diaľničnej stále prebiehajú rokovania medzi SkyTollom a vydavateľmi palivových kariet.
Ani jeden z dodatkov nemá meniť cenu za mýtny systém. Mýto má vyjsť na 852 miliónov eur. S takouto sumou totiž zakladatelia spoločnosti SkyToll uspeli v mýtnom tendri. O zákazku nemuseli s nikým súťažiť, keďže Národná diaľničná troch lacnejších uchádzačov z tendra vyradila. Ako sa zmluva s víťazom najväčšieho tendra vyvíja, však nie je ľahké zistiť. Skúsenosti s tým má Peter Wilfling z organizácie Via Iuris.
Na dodatky sa najprv pýtal ministerstva dopravy. Odpovedalo mu, že „nedisponuje požadovanou informáciou". Žiadosť zaslal aj Národnej diaľničnej. Tá mu v lehote stanovenej zákonom o slobodnom prístupe k informáciám odpovedala, že dodatky sú dva. Zverejniť ich plánovala do konca minulého týždňa. Už to bolo po zákonnej lehote. „Lehota je osem pracovných dní. Ak to bolo zverejnené tento pondelok, lehota bola zmeškaná."
Logica na mýte zarobí 29 miliónov eur
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.