Cesty prvej triedy v dĺžke 1 454,46 km patria od 1. marca opäť medzi úseky spoplatnené mýtom. Motoristi, ktorí používajú autá do 3,5 tony na prevoz tovaru, však stále nemajú jasno v tom, či musia platiť mýto, ak sa vydajú na cesty s prívesným vozíkom. Podľa ministerstva dopravy je rozhodujúcim kritériom celková dosiahnutá hmotnosť.
Košice - Keďže mýto sa týka najmä áut ťažších ako 3 500 kilogramov, mnohí Košičania stále nevedia, ako je to s platením mýta, ak majú autá, ktoré sú aj s prívesným vozíkom ľahšie.
"Obávam sa teraz vyjsť na cesty, lebo netuším, či sa aj na takéto autá vzťahuje mýtna povinnosť," povedal nám jeden z nich. "Ani zďaleka totiž nemá hmotnosť 3,5 tony."
Podľa Stanislava Jurikoviča, hovorcu ministra dopravy, na platenie mýta má vplyv predovšetkým kategória, v ktorej je auto zaradené.
"Bez ohľadu na to, či ide o podnikateľa alebo nie, mýto platiť musí aj vtedy, keď má vozidlo kategórie N1 (najľahšej - pozn. red.)," informoval nás Jurikovič. "Vozidlo tejto kategórie je určené na prevoz nákladu. Ak presiahne s pripojeným vozidlom hmotnosť 3,5 tony, podlieha platbe mýta. Ak nie, vodičovi stačí diaľničná nálepka. Čiže, za auto kategórie N1 nad 3,5 tony platí vodič len mýto, do 3,5 tony mu stačí iba nálepka."
Motorové vozidlá kategórie "N" sú definované ako vozidlá s najmenej štyrmi kolesami, projektované a konštruované na prepravu tovaru. Členia sa na kategórie: "N1" - s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg, "N2" - s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 3 500 kg, ale neprevyšujúcou 12 000 kg a "N3" - s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 12 000 kg.
Ak teda vodič auta kategórie "N1" jazdí s vozíkom, ktoré majú spolu viac ako 3,5 tony a užíva vymedzené úseky ciest bez úhrady mýta, dopúšťa sa priestupku. Môže zaň dostať pokutu až 2 655 eur, v blokovom konaní 1 655 eur.
Mýto na cestách 1. triedy sa bude opäť platiť od 1. marca
Hádanka: ako sa ovláda palubná jednotka elektronického výberu mýta?
Pokuty za nesprávne zadanie údajov do palubnej jednotky klesnú
Šéf diaľničnej by spoplatnil všetky cesty
Diaľničné nálepky na rok 2010, cena, platnosť, miesta predaja
Ani ministerstvu nie je jasné, kto bude za diaľnice platiť mýto elektronicky
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.