Nemecký minister dopravy si od zavedenia diaľničných poplatkov pre osobné autá sľubuje čistý ročný príjem okolo 524 miliónov eur.
BERLÍN, BRATISLAVA. Zavedenie mýta pre osobné autá na nemeckých diaľniciach môže byť pre nemecký rozpočet výrazne stratové, ukazuje to štúdia vypracovaná pre najväčší európsky autoklub ADAC.
Nemecko by podľa analýzy, o ktorej informuje denník Die Welt, muselo na mýtny systém doplácať stovky milónov eur ročne.
Minister dopravy, Alexander Dobrindt, si od zavedenia diaľničných poplatkov pre osobné autá sľubuje čistý ročný príjem okolo 524 miliónov eur.
Analýzu jeho úradu ale spochybnilo niekoľko ďalších štúdií. Okrem predchádzajúcej štúdie strany Zelených tak činí aj aktuálna analýza dopravného experta, Ralfa Ratzenbergera pre ADAC.
Ratzenberger v nej tvrdí, že ministerstvo dopravy očakávané príjmy výrazne nadhodnocuje. Podľa neho bude projekt, ktorý nedávno schválila nemecká vláda, už od zavedenia v roku 2019 stratový.
V prvom roku naň podľa experta Nemecko doplatí 147 miliónov eur, v roku 2023 až 251 miliónov eur.
Dôvodom je predovšetkým nastavenie systému, ktorý počíta s tým, že zaň budú de facto platiť len zahraniční vodiči. Šoféri v Nemecku registrovaných áut mýto síce tiež zaplatia, ale bude im vrátené v podobe zníženia dane z motorových vozidiel.
Majitelia najekologickejších áut s veľmi nízkymi emisiami získajú dokonca ešte väčšiu úľavu, ako zaplatia na diaľničných poplatkoch. A práve toto opatrenie je z rozpočtového hľadiska veľkým problémom. Spolu s tým, ako bude na nemeckých cestách pribúdať ekologických áut, sa totiž budú zvyšovať náklady Nemecka na mýto.
Na návrh nemeckej vlády, s ktorým už súhlasila Európska únia, sa skepticky pozerá viacero európskych krajín. V januári ho kritizoval i šéf autoklubu ADAC, podľa ktorého je mýtne pre osobné autá zbytočné.
Nemecko chce rozšíriť mýto pre nákladiaky na všetky cesty 1. triedy
Mýto sa v EÚ nezadržateľne rozširuje
Brusel chce pre celú EÚ jednotné diaľničné mýto, má byť bičom na Nemcov
Kto ryžuje na mýte? Kamionisti platia viac, štát má peňazí menej!
Diaľničná známka pre celú Európu? Chcel by ju eurokomisár Oettinger
Zaostávame s mýtnym roamingom, tvrdí Brusel
Belgicko chce zaviesť diaľničné poplatky, Holanďania sa hnevajú
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.