Bratislava - Zavedenie elektronického mýta dnes skomplikovalo nákladnú cestnú dopravu na niektorých hraničných priechodoch s Českom a Maďarskom. Kamióny na českej a maďarskej strane čakali v kolónach na registráciu i niekoľko hodín, na Slovensku sa potom situácia upokojila. Vyplýva to z vyjadrení českej polície, prevádzkovateľa elektronického mýta SkyToll a Stella Centra, ktoré mapuje dopravu na slovenských cestách.
Mýtny systém pre nákladné autá, kamióny a autobusy na Slovensku spustili od začiatku roka, až dnes však prešiel prvou vážnou zaťažkávajúcou skúškou. Počas novoročného sviatku a uplynulého víkendu totiž jazdilo menej nákladných vozidiel než vo všedný deň.
Kolóna kamiónov dlhá až päť kilometrov dnes vznikla na česko-slovenskej hranici v obci Mosty u Jablunkova. Podľa českej polície v nej stoja najmä poľskí šoféri, ktorí nemajú autá vybavené palubnou jednotkou nového mýtneho systému, ktorý na Slovensku začal fungovať od začiatku roka. Informáciu priniesol server iDnes.cz. Prejazd osobných áut je plynulý.
Prevádzkovateľ mýta Skytoll nemá priamo na hranici pobočku. Vodiči nákladných áut sa tam museli dostať niekoľko kilometrov do vnútrozemia a následne sa vrátiť ku kamiónu. Najčastejšie išli taxíkom.
Vybavenie jedného vozidla trvá približne 40 minút. Polícia preto predpokladá, že kolóna ešte narastie.
"Naše operačné stredisko už kontaktovalo kolegov na Slovensku. Každú chvíľu by mal doraziť niekto z riaditeľstva v Žiline," povedal hovorca polície Stanislav Sobol. Dodal tiež, že Skytoll sľúbil posilniť pobočku a urýchliť vybavovanie mýtneho.
Naopak na frekventovanom diaľničnom ťahu D2 medzi Brnom a Bratislavou sa kolóny nevytvárali. Problémy nezaznamenali ani v Hodoníne, ktorý susedí so slovenským Holíčom.
Na bratislavskom hraničnom priechode s Maďarskom v Rajke čakali kamióny na registráciu od dvoch do troch hodín. "Do dnešného dňa najväčší počet je práve v Rajke, je tam nejakých 50 dopravcov, ktorí sú ale vybavovaní priebežne a plynule," tvrdil riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli.
Vodiči kamiónov, ktorých oslovila v Rajke ČTK, sa však sťažovali na zdĺhavé prepisovanie údajov o platiteľoch mýta do počítačov, mnohí si nevedeli rady s anglickými formulármi. Podľa Okáliho sú tlačivá v šiestich jazykoch, okrem okolitých krajín aj v angličtine a ruštine. "Proces trvá medzi šiestimi až desiatimi minútami, ak však príde prepravca, ktorý nemá pripravené doklady, má otázky, samozrejme ten proces sa môže naťahovať," dodal Okáli. Podľa neho sa však postupne čakacie doby skrátia.
Podľa pracovníkov Stella Centra na slovenských cestách závažnejšie problémy ohľadne mýtneho systému dnes nezaznamenali.
Mýtny systém podľa dopravcov zlyhal, SkyToll to poprel
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.