Mýto začalo štátu zarábať menej, ako sa očakávalo. Priemerne za deň by mal SkyToll počas tohto roka vyberať z mýta okolo 452-tisíc eur, teda 13,5 milióna korún.
Za prvé dva dni však nákladné autá a autobusy zaplatili za 2 000 kilometrov spoplatnených ciest a diaľnic v súhrne len 84-tisíc eur. To je necelých 10 percent z očakávaného denného priemerného výberu.
"Predpokladáme, že počet áut aj vyberaná suma sa znásobia už v prvý pracovný deň v pondelok a ďalšie dni po skončení sviatkov budú rásť," vysvetlila Lenka Lendacká, hovorkyňa mýtnej spoločnosti SkyToll. Prvé dva dni boli ešte sviatočné a doprava nefungovala v bežnom objeme, ten sa očakáva až v týždňoch po 11. januári. Za prvé dva dni platilo len niečo vyše šesťtisíc aut.
Štát pritom očakáva, že Národná diaľničná spoločnosť získa z mýta 165 miliónov eur (5 miliárd korún). Najväčšiu sumu - až 73 miliónov eur (2,2 miliardy korún) chce štát vybrať práve na cestách prvej triedy, kde jazdia lokálni a malí dopravcovia, nie tranzitujúce kamióny. Ministerstvo dopravy to potvrdilo v dokumentoch k novej vyhláške o spoplatnených úsekoch ciest.
Malí dopravcova naďalej protestujú proti výške mýta. Tvrdia, že je pre nich likvidačná. Preto budú dnes protestovať na vyše sto pumpách.
"Čerpanie pohonných hmôt nebude blokované, ale budeme vysvetľovať naše požiadavky," uviedol Jaroslav Polaček z Únie autodopravcov Slovenska. Malí dopravcovia zmenili pôvodných 11 požiadaviek na štyri body - žiadajú najmä zníženie spotrebnej dane z motorových palív na úroveň okolitých krajín, čo by zlacnelo naftu a benzín. Výber mýta má byť pozastavený až do prepracovania zoznamu 1 400 kilometrov platených ciest prvej triedy. Súčasne chcú označiť všetky spoplatnené úseky ciest informačnou tabuľou na začiatku a konci. Na fakt, že štát sa rozhodol pri cestách nevyznačiť, kde sa začína platený úsek, Pravda poukázala na sklonku roka. Dopravcovia súčasne žiadajú nižšiu daň z podnikateľských motorových vozidiel, ktoré sa však platí župám, a nie štátu.
Samotná prevádzka pri mýte je podľa Skytoll bez väčších problémov. V sobotu podľa malých dopravcov vznikli problémy niekoľkým tureckým kamionistom, ktorí po vstupe na Slovensko nezohnali na označených pumpách merače a nevedeli sa zaregistrovať. SkyToll tvrdí, že všetko je v poriadku a všetkých 13 vybraných hraničných priechodov má pre zahraničných kamionistov merače aj registráciu.
SkyToll získala štátnu zákazku na mýto za vyše 800 miliónov eur (25 miliárd korún) bez konkurenčného súboja a zaviazala sa postaviť a najmenej 13 rokov prevádzkovať mýto na Slovensku.
Mapa spoplatnených úsekov mýta
Mýto narobilo v košickej MHD poriadny galimatiáš
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.