"Minulý týždeň sme sa s ministrom financií skoro dohodli, že vzhľadom na priaznivý vývoj príjmov a výdavkov ŠR sa dá o takomto navýšení uvažovať," uviedol v pondelok na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič.
Určité problémy nastali pri odsúhlasení zmien územného plánu v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 Ladce-Žilina v meste Považská Bystrica
Bratislava - Na výstavbu úseku diaľnice D1 Vrtižer-Hričovské podhradie by sa v tomto roku zo štátneho rozpočtu (ŠR) mala dodatočne presunúť 1 mld. Sk. "Minulý týždeň sme sa s ministrom financií skoro dohodli, že vzhľadom na priaznivý vývoj príjmov a výdavkov ŠR sa dá o takomto navýšení uvažovať," uviedol v pondelok na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič. Slovensko by tým pádom nemuselo na výstavbu čerpať prostriedky z úveru Európskej investičnej banky (EIB), ktorý mal byť pôvodne zdrojom financovania výstavby tohto úseku v tomto roku. "Navýšenie zo ŠR je reálnejší zdroj, ak by sa to nepodarilo, je tu ešte rezerva z EIB," dodal. K dobudovaniu diaľnice D1 Ladce-Sverepec do konca roku 2006 sa SR zaviazala v zmluve s juhokórejskou automobilkou Kia Motors.
Určité problémy nastali pri odsúhlasení zmien územného plánu v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 Ladce-Žilina v meste Považská Bystrica. Ako ďalej informoval generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor, mesto Považská Bystrica nemalo problémy s odsúhlasením územných zmien, niektorí občania však protestujú proti výstavbe ciest v meste, ktoré sú pri tomto projekte nadväznou investíciou SSC. Mesto však so svojimi občanmi rokuje a podľa generálneho riaditeľa SSC by územné rozhodnutie mohli získať už tento rok. "Myslím si však, že každý už pochopil, že diaľnica D1 v úseku Považská Bystrica nemá ďalšiu alternatívu jej vedenia," dodal.
Minister Prokopovič však pred dvoma týždňami podal na SSC jeden z viacerých podnetov týkajúcich sa pomalosti výstavby jednotlivých úsekov, konkrétne úseku Ladce-Sverepec. "Často chodím po týchto úsekoch a mám pocit, že tempo prác na tomto úseku nenasvedčuje tomu, že by sa tu do konca roka malo preinvestovať 1,5 mld. Sk," uviedol. Ako ďalej dodal, aj preto sa s riaditeľom SSC dohodli na spoločnom kontrolnom dni, pričom aj v budúcnosti chce podrobne sledovať práce na diaľnici D1. "Netvrdím, že sa tam nerobí, ale nerobí sa s takou intenzitou, ako by sa malo," uviedol Prokopovič, podľa ktorého je úsek Ladce-Sverepec na tento rok z hľadiska výstavby diaľnice D1 prioritou.
V tomto roku bude podľa pôvodných plánov stáť výstavba diaľnice do Žiliny 4,82 mld. Sk, v budúcom roku to bude 5,656 mld. Sk, v roku 2006 ďalších 9,374 mld. Sk a v roku 2007 by to malo byť 2,6 mld. Sk. Vzhľadom na termín dokončenia diaľnice však bude treba výkony plánované na rok 2007 presunúť na skoršie roky. Úsek D1 Ladce - Sverepec o dĺžke 9,94 km sa už stavia a celkovo by mal štátny rozpočet stáť 4,156 mld. Sk. Úsek D1 Sverepec - Vrtižer v dĺžke 9,81 km plánuje rezort dopravy prefinancovať z kohézneho fondu Európskej únie. Viac ako 13,46 km diaľnice Vrtižer - Hričovské podhradie postaví spoločnosť Doprastav. Prostriedky na tento úsek by mala získať práve zo spomínaného presunu zo štátneho rozpočtu, prípadne z úveru EIB. Čo sa týka diaľničného privádzača Strážov-Žilina, ktorý je dlhý 2,55 km, pôjde podľa Faktora len o rozšírenie v súčasnosti existujúcej cesty na štyri prúdy. Náklady sa v tomto prípade odhadujú na 328 mil. Sk.
Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.