Južný obchvat s a skloňoval na poslednom zasadnutí mestských poslancov vo viacerých bodoch. Jeho potrebu už pociťuje čoraz viac obyvateľov Trnavy.
TRNAVA. Potreba výstavby južného obchvatu, ktorý by sa napojil na juhovýchodný a severný, sa na poslednom zasadnutí mestského zastupiteľstva skloňovala asi najviac. Objavila sa vo viacerých bodoch.
Poslanci schválili zmenu územného plánu v miestach napojenia Bratislavskej ulice na plánovaný južný obchvat. Požiadala ich o to Slovenská správa ciest (SSC), obchvat je podľa návrhu trasovaný podľa územného plánu okrem pripojenia na Bratislavskú.
„Vzhľadom na to, aby mohol začať proces usporiadavania pozemkov pod komunikáciami, v prípade potreby aj ich vyvlastnenia, je nutné, aby dokumentácia bola v súlade s územným plánom mesta," píše sa v dôvodovej správe.
Z tohto dôvodu ho bolo potrebné v tejto lokalite zmeniť. Poslanci zmeny jednohlasne odsúhlasili. Najbližšie sa spracuje návrh, ktorý verejne prerokujú, prebehne posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Jeho závery znova predložia poslancom.
Južný obchvat sa preberal aj v súvislosti s plánovaným komerčno-obchodným centrom vedľa Linčianskej, ktoré poslanci nakoniec nepodporili. Hlavne pre absenciu južného prepojenia. O situácii na Linčianskej sme už viackrát informovali. Odklon tranzitov po Nerudovej a Golianovej a ďalej na Mikovíniho obťažuje hlavne obyvateľov vedľa stojacich činžiakov.
Počas špičky tú bývajú pravidelné zápchy. Oprava hrboľatej cesty situáciu o niečo zlepšila, minulý rok tam aj pribudla dopravná značka obmedzujúca rýchlosť. Nákladiaky či kamióny dostane zo sídliska až južné prepojenie.
Problém navštíviť ministerstvo a obhajovať výstavbu obchvatu na ministerstve dopravy vraj radnica nemá. V blízkej budúcnosti sa tam jej vedenie chystá. „V prvej fáze sa budeme snažiť navštíviť ministerstvo dopravy a pýtať sa na najvyšších miestach," povedal na tlačovej konferencii po zastupiteľstve Peter Bročka, primátor Trnavy.
Podľa jeho slov sa bude zaujímať o reálne šance jeho výstavby a na čom majú tieto šance stáť. „Budem chcieť vedieť nápočet a nemám problém do toho zapojiť aj veľké firmy, čím väčšia páka, tým lepšie," dodal.
Reč je o veľkých podnikoch ako Johns Manville, Sachs či Boge, ktorých zamestnanci dochádzajúci do práce autom, denne „visia" v dopravných kolónach.
Nehovoriac o obyvateľoch Linčianskej, zaradiť sa do premávky býva hlavne v čase špičky komplikované. Veľké fabriky sa už skladali na výstavbu okružnej križovatky na Bratislavskej. Tá bola jednou z podmienok Slovenskej správy ciest (SSC) na vybudovanie obchvatu.
„Horizont štúdie, ktorá má povedať, aké bude poradie jednotlivých miest, má byť hotová v júli budúceho roku," doplnil Bročka.
Kontaktovali sme aj SSC, aby sme zistili, v akom štádiu sa obchvat momentálne nachádza. „Verejná súťaž na zhotoviteľa štúdie bola ukončená. V súčasnosti prebieha kontrola verejného obstarávania na Ministerstve dopravy SR. Po jej úspešnom ukončení a po udelení súhlasného stanoviska bude zmluva podpísaná a práce na štúdii bude možno začať," napísala Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC.
Termín vyhotovenia štúdie je pol roka od podpisu zmluvy. Štúdia realizovateľnosti je súčasťou žiadosti o eurofondy. Aj napriek vládnym sľubom spred dvoch rokov, ktorá na svojom výjazdovom rokovaní v Horných Orešanoch uložila ministrovi dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zaradiť do investičného plánu SSC výstavbu južného obchvatu, doteraz sa s prácami na jeho výstavbe ešte nezačalo.
Nové prepojenie sa malo podľa SSC začať stavať v tomto roku, termín sa však stále odsúva. Na rozdiel od severného ide o podstatne kratšiu trasu a jednoduchšie technické riešenie vzhľad om na profil terénu. V rámci jeho výstavby bolo potrebné prerobiť križovatku Bratislavská - Strojárenská na okružnú. Ďalej sa bude musieť premostiť krajská cesta do Zelenča a tak isto aj potok Trnávka. Problematickým sa javí vyššie spomínané prepojenie Bulharskej ulice s miestnou časťou Modranka. Podľa odhadov by obchvat dokázali postaviť v priebehu dvoch rokov.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.