Dopravcovia sa sťažujú na vysoké poplatky, ktoré musia platiť pri registrácii do mýtneho systému.
Bratislava - Mýto, ktoré budú musieť platiť dopravcovia od budúceho roka, im zvýši náklady ešte viac, než pôvodne očakávali. Môžu za to extra poplatky, ktoré musia platiť, ak chcú mať vo svojich autách fixne namontované takzvané palubné jednotky. Ide o prístroje, cez ktoré sa meria prejdená vzdialenosť po spoplatnených cestách.
„Každému dopravcovi sa účtuje 160,53 eura s DPH za pevné namontovanie palubnej jednotky do jedného vozidla," povedal Vladimír Hoško, riaditeľ dopravnej spoločnosti Hoško. Pevne namontovaný prístroj môže vyjsť ešte o ďalších 600 eur na zálohách viac. Taká je výška bankovej záruky, ktorú musia dopravcovia predložiť. Ak ju nezoženú, skladajú ju v hotovosti. Len s pevne nainštalovanou palubnou jednotkou môžu dopravcovia platiť mýto aj na faktúru, čo je pre nich výhodou.
Aké poplatky prináša mýto
Ak dopravcovi stačí odnímateľný prístroj na meranie prejdenej vzdialenosti, zaplatí:
Ak si dá namontovať prístroj na pevno, zaplatí:
Zdroj: SkyToll, ČESMAD Slovakia, internet
„Najväčšie prekvapenie som zažil až pri zistení, že tieto praktiky pomáha legalizovať Česmad, ktorý má pomáhať dopravcom pri akýchkoľvek problémoch," povedal Hoško. Česmad je združenie dopravcov Slovenska.
Od prevádzkovateľa mýta - firmy SkyToll - dostalo monopol na pevnú montáž palubných jednotiek.
Riaditeľ Česmad Peter Halabrín povedal, že združenie zastrešuje pevnú montáž vďaka tendru, v ktorom ho na to SkyToll vybral. Cena 160 eur s DPH je podľa neho oprávnená. „Zahŕňa náklady na servis, na prevádzku systému, kabeláž a maržu združenia," povedal.
Hoško za montáž palubnej jednotky pre nemecký mýtny systém zaplatil v Česku 4500 českých korún, pri prepočte súčasným kurzom zhruba 175 eur.
Montáž palubnej jednotky však u nás trvá zhruba hodinu a pol aj s vypĺňaním dokladov. Za hodinu si servisy účtujú podľa Hoška zhruba 30 eur, čiže dokopy to môže byť najviac 60 eur, ale nie 160.
Hoškovi preto najviac prekáža, že na montáž je potrebný sprostredkovateľ. „Pri montáži palubnej jednotky pre nemecké mýto sa platí priamo servisu. Prečo sa združenie dopravcov na tom ešte nabaľuje? Je to preto, aby ich umlčali," myslí si. Podľa neho na tom zrejme profituje úzka skupina ľudí.
Združenie dopravcov a ani jednotlivci v ňom si podľa Halabrína cez montáže neprilepšujú. „Máme viac ako tisíc členov a všetky peniaze, ktoré združenie vytvára, používa spätne na služby pre dopravcov," povedal Halabrín. Príkladom je asistenčná služba pri záchrane po haváriách. Do zisku sa pri montáži palubných jednotiek dostanú, až keď ich namontujú aspoň 20-tisíc. Pri 40 tisíc namontovaných prístrojoch by podľa neho združenie zarobilo zhruba 200 až 220-tisíc eur. Zmluvu so SkyTollom na pevné montáže má združenie na 3 roky.
Hoško nie je jediný dopravca, ktorému sa drahá montáž za asistencie Česmadu nepozdáva. „Servis zarobí 70 eur, z čoho si ešte 14 percent zoberie Česmad," napísal SME dopravca, ktorý si neželá byť menovaný. Zvyšok ide podľa jeho slov spoločnosti SkyToll za kabeláž. To, že kabeláž kupuje Česmad od SkyTollu, Halabrín potvrdil.
Ako presne sa 160 eur za každý jeden namontovaný prístroj rozdeľuje, nepovedal. V zmluve so SkyTollom je totiž klauzula o mlčanlivosti. Ubezpečil však, že SkyToll si pri pevnej montáži neprivyrába.
Ministra Vážneho zaskočili mýtne poplatky
Pre mýto hrozia v januári zápchy
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.