Na Nábrežnej komunikácii pribúdajú dopravné nehody, sú tam kolízne body

V časti Nábrežnej komunikácie, presnejšie na ulici Pod Kalváriou, bola ďalšia nehoda. Ide o úsek, kde sa už urobili tri dopravné opatrenia, ale zjavne nestačili. Otázkou je, či sú na vine len vodiči.

PREŠOV. Už minulý rok na tom istom mieste boli štyri dopravné nehody. Tento rok dve.

Posledná nehoda, keď do seba narazili dve dodávky, sa stala oproti predajni Harley, na semaforom riadenom priechode pre chodcov, v križovatke od Exercičného domu.

Na Nábrežnej komunikácii, ktorá je v správe Slovenskej správy ciest, je povolená 70-kilometrová rýchlosť.

Miestni obyvatelia však tvrdia, že vodiči jazdia rýchlejšie a opakovane žiadajú kompetentných, aby v tomto úseku rýchlosť znížili na 50 km/h.

Komunikácia bola totiž pôvodne takto naprojektovaná. Kolízie vozidiel vznikajú aj o jednu križovatku ďalej, presnejšie na križovatke so Slávičou ulicou.

Stávajú sa vtedy, keď sa vodiči na štvorprúdovej ceste majú snahu otočiť, čo je síce dovolené, ale stáva sa, že vojdú do protismeru. Keď ich prichádzajúce auto nezaregistruje včas, zrazia sa.

Radnica už navrhla tri opatrenia

Vlani na nátlak obyvateľov lokality a po nehodách, ktoré sa tam stali, mesto navrhlo tri opatrenia. Vodorovné dopravné značenie, stop čiaru na vozovke a dopravné zrkadlo. Zjavne to však nepomohlo.

„Jazdím cez tento úsek a to zrkadlo je pre mňa strašiakom. Strašne skresľuje, neviem odhadnúť vzdialenosť prichádzajúceho auta. Pravdu povediac, radšej ho ignorujem. Mne teda nepomáha,“ myslí si Jakub Polák.

Iní obyvatelia lokality nám potvrdili, že majú problém prejsť cez priechod pre chodcov.

„Už sa mi stalo, že na mňa trúbili a rozčúlene gestikulovali, keď museli pribrzdiť. Podľa mňa jazdia aj rýchlejšie, ako je povolená rýchlosť,“ dodala Viera Tomková.

Aj primátorka má svoje skúsenosti

O súčasnom dopravnom riešení štvorprúdovej komunikácie si môžu ľudia myslieť, že je nešťastné, ale je realitou. Neostáva im nič iné, len zvládnuť každodenný prejazd.

„Podľa mňa je tá cesta zle naprojektovaná, nepočítalo sa s výjazdmi a semaformi. Jazdím po tejto trase každý deň, a keď prichádzam v špičke z Horárskej a chcem sa zaradiť, mám veľký problém. Doprava sa dá odbočiť, ale doľava je to veľký problém. Urgovala som tieto kolízne body ešte ako poslankyňa a vtedy som na útvare hlavného architekta dostala odpoveď, že to zabudli naprojektovať,“ hovorí o svojich skúsenostiach primátorka Andrea Turčanová (KDH).

Na odbor dopravy dala pokyn, aby navrhli ďalšie opatrenie.

Na Slávičej bude možno zákaz otáčania

Ako nám potvrdil vedúci oddelenia dopravy a životného prostredia Miroslav Širgel, už ho navrhli.

Riešením má byť osadenie dopravnej značky zákaz otáčania na Slávičej ulici, čo je o jednu križovatku vyššie, ako kolízny bod, kde sa v poslednom čase stalo viacero nehôd.

Nemôžu však o tom rozhodnúť, preto návrh postúpili odboru dopravy na Okresnom úrade v Prešove a ten by mal po preskúmaní situácie spolu s dopravným inšpektorátom vydať záväzné stanovisko.

Faktom je, že nedostavaný „kruháč“ pri ZVL spôsobil aj to, že Nábrežná komunikácia ešte nie je taká vyťažená, ako sa počítalo.

„Neviem si vôbec predstaviť, ako to bude v tých kolíznych uzloch potom fungovať. Napríklad spoj MHD zastaví na zastávke a bude mať problém zaradiť sa do štvorprúdovky? Autá ho nepustia, lebo tam nie je svetelná signalizácia. Toto všetko sa ešte musí doriešiť,“ dodala primátorka Turčanová.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.