V časti Nábrežnej komunikácie, presnejšie na ulici Pod Kalváriou, bola ďalšia nehoda. Ide o úsek, kde sa už urobili tri dopravné opatrenia, ale zjavne nestačili. Otázkou je, či sú na vine len vodiči.
PREŠOV. Už minulý rok na tom istom mieste boli štyri dopravné nehody. Tento rok dve.
Posledná nehoda, keď do seba narazili dve dodávky, sa stala oproti predajni Harley, na semaforom riadenom priechode pre chodcov, v križovatke od Exercičného domu.
Na Nábrežnej komunikácii, ktorá je v správe Slovenskej správy ciest, je povolená 70-kilometrová rýchlosť.
Miestni obyvatelia však tvrdia, že vodiči jazdia rýchlejšie a opakovane žiadajú kompetentných, aby v tomto úseku rýchlosť znížili na 50 km/h.
Komunikácia bola totiž pôvodne takto naprojektovaná. Kolízie vozidiel vznikajú aj o jednu križovatku ďalej, presnejšie na križovatke so Slávičou ulicou.
Stávajú sa vtedy, keď sa vodiči na štvorprúdovej ceste majú snahu otočiť, čo je síce dovolené, ale stáva sa, že vojdú do protismeru. Keď ich prichádzajúce auto nezaregistruje včas, zrazia sa.
Vlani na nátlak obyvateľov lokality a po nehodách, ktoré sa tam stali, mesto navrhlo tri opatrenia. Vodorovné dopravné značenie, stop čiaru na vozovke a dopravné zrkadlo. Zjavne to však nepomohlo.
„Jazdím cez tento úsek a to zrkadlo je pre mňa strašiakom. Strašne skresľuje, neviem odhadnúť vzdialenosť prichádzajúceho auta. Pravdu povediac, radšej ho ignorujem. Mne teda nepomáha,“ myslí si Jakub Polák.
Iní obyvatelia lokality nám potvrdili, že majú problém prejsť cez priechod pre chodcov.
„Už sa mi stalo, že na mňa trúbili a rozčúlene gestikulovali, keď museli pribrzdiť. Podľa mňa jazdia aj rýchlejšie, ako je povolená rýchlosť,“ dodala Viera Tomková.
O súčasnom dopravnom riešení štvorprúdovej komunikácie si môžu ľudia myslieť, že je nešťastné, ale je realitou. Neostáva im nič iné, len zvládnuť každodenný prejazd.
„Podľa mňa je tá cesta zle naprojektovaná, nepočítalo sa s výjazdmi a semaformi. Jazdím po tejto trase každý deň, a keď prichádzam v špičke z Horárskej a chcem sa zaradiť, mám veľký problém. Doprava sa dá odbočiť, ale doľava je to veľký problém. Urgovala som tieto kolízne body ešte ako poslankyňa a vtedy som na útvare hlavného architekta dostala odpoveď, že to zabudli naprojektovať,“ hovorí o svojich skúsenostiach primátorka Andrea Turčanová (KDH).
Na odbor dopravy dala pokyn, aby navrhli ďalšie opatrenie.
Ako nám potvrdil vedúci oddelenia dopravy a životného prostredia Miroslav Širgel, už ho navrhli.
Riešením má byť osadenie dopravnej značky zákaz otáčania na Slávičej ulici, čo je o jednu križovatku vyššie, ako kolízny bod, kde sa v poslednom čase stalo viacero nehôd.
Nemôžu však o tom rozhodnúť, preto návrh postúpili odboru dopravy na Okresnom úrade v Prešove a ten by mal po preskúmaní situácie spolu s dopravným inšpektorátom vydať záväzné stanovisko.
Faktom je, že nedostavaný „kruháč“ pri ZVL spôsobil aj to, že Nábrežná komunikácia ešte nie je taká vyťažená, ako sa počítalo.
„Neviem si vôbec predstaviť, ako to bude v tých kolíznych uzloch potom fungovať. Napríklad spoj MHD zastaví na zastávke a bude mať problém zaradiť sa do štvorprúdovky? Autá ho nepustia, lebo tam nie je svetelná signalizácia. Toto všetko sa ešte musí doriešiť,“ dodala primátorka Turčanová.
Za tragickou nehodou motorkára bola rýchlosť. Dalo sa nešťastiu predísť?
Obchvat Prešova Hant nedostaval a už ani nedostavia
Prešov, Nábrežná komunikácia - stavebné povolenie
Nábrežnú komunikáciu v Prešove potiahnu k ZVL
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.