Na Nábrežnej komunikácii pribúdajú dopravné nehody, sú tam kolízne body

V časti Nábrežnej komunikácie, presnejšie na ulici Pod Kalváriou, bola ďalšia nehoda. Ide o úsek, kde sa už urobili tri dopravné opatrenia, ale zjavne nestačili. Otázkou je, či sú na vine len vodiči.

PREŠOV. Už minulý rok na tom istom mieste boli štyri dopravné nehody. Tento rok dve.

Posledná nehoda, keď do seba narazili dve dodávky, sa stala oproti predajni Harley, na semaforom riadenom priechode pre chodcov, v križovatke od Exercičného domu.

Na Nábrežnej komunikácii, ktorá je v správe Slovenskej správy ciest, je povolená 70-kilometrová rýchlosť.

Miestni obyvatelia však tvrdia, že vodiči jazdia rýchlejšie a opakovane žiadajú kompetentných, aby v tomto úseku rýchlosť znížili na 50 km/h.

Komunikácia bola totiž pôvodne takto naprojektovaná. Kolízie vozidiel vznikajú aj o jednu križovatku ďalej, presnejšie na križovatke so Slávičou ulicou.

Stávajú sa vtedy, keď sa vodiči na štvorprúdovej ceste majú snahu otočiť, čo je síce dovolené, ale stáva sa, že vojdú do protismeru. Keď ich prichádzajúce auto nezaregistruje včas, zrazia sa.

Radnica už navrhla tri opatrenia

Vlani na nátlak obyvateľov lokality a po nehodách, ktoré sa tam stali, mesto navrhlo tri opatrenia. Vodorovné dopravné značenie, stop čiaru na vozovke a dopravné zrkadlo. Zjavne to však nepomohlo.

„Jazdím cez tento úsek a to zrkadlo je pre mňa strašiakom. Strašne skresľuje, neviem odhadnúť vzdialenosť prichádzajúceho auta. Pravdu povediac, radšej ho ignorujem. Mne teda nepomáha,“ myslí si Jakub Polák.

Iní obyvatelia lokality nám potvrdili, že majú problém prejsť cez priechod pre chodcov.

„Už sa mi stalo, že na mňa trúbili a rozčúlene gestikulovali, keď museli pribrzdiť. Podľa mňa jazdia aj rýchlejšie, ako je povolená rýchlosť,“ dodala Viera Tomková.

Aj primátorka má svoje skúsenosti

O súčasnom dopravnom riešení štvorprúdovej komunikácie si môžu ľudia myslieť, že je nešťastné, ale je realitou. Neostáva im nič iné, len zvládnuť každodenný prejazd.

„Podľa mňa je tá cesta zle naprojektovaná, nepočítalo sa s výjazdmi a semaformi. Jazdím po tejto trase každý deň, a keď prichádzam v špičke z Horárskej a chcem sa zaradiť, mám veľký problém. Doprava sa dá odbočiť, ale doľava je to veľký problém. Urgovala som tieto kolízne body ešte ako poslankyňa a vtedy som na útvare hlavného architekta dostala odpoveď, že to zabudli naprojektovať,“ hovorí o svojich skúsenostiach primátorka Andrea Turčanová (KDH).

Na odbor dopravy dala pokyn, aby navrhli ďalšie opatrenie.

Na Slávičej bude možno zákaz otáčania

Ako nám potvrdil vedúci oddelenia dopravy a životného prostredia Miroslav Širgel, už ho navrhli.

Riešením má byť osadenie dopravnej značky zákaz otáčania na Slávičej ulici, čo je o jednu križovatku vyššie, ako kolízny bod, kde sa v poslednom čase stalo viacero nehôd.

Nemôžu však o tom rozhodnúť, preto návrh postúpili odboru dopravy na Okresnom úrade v Prešove a ten by mal po preskúmaní situácie spolu s dopravným inšpektorátom vydať záväzné stanovisko.

Faktom je, že nedostavaný „kruháč“ pri ZVL spôsobil aj to, že Nábrežná komunikácia ešte nie je taká vyťažená, ako sa počítalo.

„Neviem si vôbec predstaviť, ako to bude v tých kolíznych uzloch potom fungovať. Napríklad spoj MHD zastaví na zastávke a bude mať problém zaradiť sa do štvorprúdovky? Autá ho nepustia, lebo tam nie je svetelná signalizácia. Toto všetko sa ešte musí doriešiť,“ dodala primátorka Turčanová.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.