Stavebná firma, v ktorej predstavenstve sedí podnikateľ Juraj Široký, navrhla o 15 miliónov nižšiu ponuku ako druhá najlacnejšia v poradí.
Bratislava - Spoločnosť Váhostav - SK navrhla najnižšiu cenu v tendri na výstavbu diaľnice D1 Dubná Skala - Turany. Šestnásť a pol kilometrový diaľničný úsek pri Martine chce žilinská firma naprojektovať a postaviť za 137,75 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
Je to o 59 % menej v porovnaní s predpokladanou cenou 334,72 milióna eur. Podľa neoficiálnych informácií agentúry SITA Národná diaľničná spoločnosť v stredu otvorila spolu šesť ponúk a všetky sú nižšie ako odhadované náklady.
Štátna diaľničná spoločnosť odmietla informovať nielen o predložených ponukách, ale aj o tom, koľko ponúk od uchádzačov dostala s tým, že jej to neumožňuje zákon o verejnom obstarávaní.
Druhú najnižšiu cenu v diaľničnom tendri navrhla taliansko-slovenská skupina firiem Impregilo a Dúha, a.s. Prešov, a to 152,68 milióna eur. Nasleduje združenie spoločností Doprastav, a.s. a Strabag, s.r.o. s ponukou 171,82 milióna eur.
Česká spoločnosť OHL ŽS, a.s. predložila cenu 184,04 milióna eur, slovensko-české konzorcium Eurovia SK, a.s. Košice, Eurovia CS, a.s. a Stavby mostov Slovakia, a.s. Banská Bystrica navrhlo ponuku 184,69 milióna eur a spoločnosti Skanska SK, a.s. a Skanska CZ, a.s. 262,29 milióna eur.
NDS predlžila pôvodný termín na otváranie ponúk v tendri na diaľnicu Dubná Skala - Turany z 2. augusta na 17. augusta pre veľké množstvo otázok záujemcov o vysvetlenie podmienok účasti.
Diaľnica má byť financovaná z európskych zdrojov a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Výstavba je plánovaná na 1 100 dní, čiže tri roky, pričom práce mali pôvodne začať v auguste tohto roka a trvať do leta 2014.
Diaľnica začne na území Vrútok, kde nadviaže na ďalší pripravovaný úsek Višňové - Dubná Skala. Koniec úseku bude v križovatke s cestou prvej triedy, odkiaľ má pokračovať úsek diaľnice Turany - Hubová.
Súčasťou stavby bude diaľničný privádzač Martin v dĺžke 1,8 kilometra a štyri mimoúrovňové križovatky. Jednou z podmienok účasti v tendri je, že uchádzači museli postaviť najmenej dve diaľničné stavby minimálne po 50 miliónov eur.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Najlacnejší v tendri na časť D1 je Váhostav
Figeľ chce skôr ako pri Žiline stavať východné úseky D1
Nové trasovanie úsekov diaľnice pri Žiline podľa Smeru oddiali výstavbu
Diaľnicu môžu začať stavať už na jar
Fico: Figeľ chce stavať diaľnice drahšie ako ja
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.