Navyše za Dzurindu, najvyššie za Fica

Polopravdami sa dá klamať účinnejšie ako úplnými lžami. Preto premiér, keď hovorí o spotrebných daniach, používa polopravdy. Jeho najobľúbenejšou je tá, ktorú si nechal potvrdiť aj od moderátora STV: Na rozdiel od predchodkyne jeho vláda spotrebné dane na benzín a naftu nezvýšila ani raz. Druhou polovicou tejto pravdy je, že za jeho vlády sa spotrebná daň na minerálne oleje zvýšila tak ako za žiadnej inej.

Predseda Fico v máji 2006 jasne povedal, čo mu na spotrebnej dani prekáža: „Je absurdné, že ľudia platia vďaka Miklošovi - pri reálnych príjmoch okolo 250 až 300 eur za mesiac - spotrebnú daň vyššiu, ako to požaduje legislatíva EÚ." Minister Mikloš v roku 2004 naozaj presadil to, že spotrebná daň na motorové palivá sa dostala nad úroveň, ktorú ako minimálnu stanovila Európska únia. Vďaka tomu v roku 2005 získal štát o 4,45 miliardy korún viac, ako by získal, keby daň zostala na európskom minime. Od roku 2006 Ficova vláda Miklošovu spotrebnú daň nezvyšovala, lebo ani nemusela - ona rástla aj sama, vďaka spevňujúcemu sa kurzu koruny. Ekonomickí experti spočítali, že pre spotrebnú daň nad európsky limit zaplatili ľudia štátu v roku 2007 navyše 9,78 miliardy korún a v roku 2008 dokonca 12,43 miliardy.

Čo bolo absurdné za Mikloša, stalo sa ešte absurdnejšie za Fica. Ľuda platili nielen preto, že Mikloš stanovil „spotrebnú daň vyššiu, ako to požaduje legislatíva EÚ", ale predovšetkým z toho dôvodu, že Ficovej vláde neprekážalo, keď ľudia platili navyše oveľa viac, ako platili za Dzurindu. Dnešná vláda vážne počítala s tým, že to budú práve dopravcovia, vďaka komu v roku 2010 získa  štát zo svojich ciest o sto miliónov eur viac, ako minulý rok. Kompenzáciu za mýto hľadá až vtedy, keď dopravcovia vyšli do ulíc.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...