Nech by boli voľby každý rok! Zaznelo pri sledovaní opravy výtlkov

Podobne si povzdychol nejeden z nás pri aktivitách, ktorými sa teraz hmýria ulice mesta a sociálne siete.

Natiera sa, asfaltuje sa, strihajú sa pásky. Pri stavbách, ktoré nebudú určite dokončené do volieb, sa chodia fotografovať činovníci mesta a zverejňujú svoje fotky na internete.

"Kde ste boli doteraz vážení?"

Podobný názor som počul od obyvateľov mesta aj pri mojej pochôdzke po Terchovskej ulici, kde cestári práve opravovali dlho kritizované výtlky. Dúfam, že prežijú budúcu zimu, ak nebude extrémna.

Opravovanie a vynovovanie vecí na poslednú chvíľu je síce lepšie ako nič, ale svedčí o nehospodárnej a nekoncepčnej starostlivosti o mestské záležitosti.

Extrémom je napríklad maľovanie zábradlia na moste cez Torysu na Levočskej ulici, ktorý by mal byť podľa optimistických odhadov na budúci rok rekonštruovaný, teda zábradlie pôjde asi "do šrotu".

Kam to až môže viesť, si môže každý, kto má záujem, prečítať v článku o dlhu mesta na konci tejto stránky.

Poďme späť od čiernobieleho videnia na Terchovskú ulicu.

Terchovská ulica je pomerne úzka, sotva pre jedno väčšie nákladné auto, bez výhybní a chodníka pre chodcov. Nelen starší ľudia, ale aj deti musia ako chodci kráčať po ceste. Podobne je tomu aj na priľahlej Súľovskej ulici.

V tomto roku sa podarilo okrem samozrejmosti, ktorou je oprava výtlkov, vybudovať aj obratisko pre autobus na Terchovskej ulici a po rokoch sťažností aspoň zreparovať panelovú cestu položením asfaltového krytu. Nie je to dokonalé riešenie, ale hádam poslúži.

V minulosti sa tiež podarilo doplniť niekoľko svietidiel verejného osvetlenia.

Ak sa začne stavať diaľnica D1 okolo mesta, na niekoľko rokov stavebný ruch zažije aj Terchovská ulica. Či už nepriamo, ako aj priamo, keďže niektoré prekládky inžinierskych sietí sa týkajú priamo tejto ulice.

Terchovská ulica si žiada jej lepšie sprejazdnenie. Navrhol som a v zastupiteľstve sa našla podpora, aby sa do územného plánu dostalo, že pre túto ulicu by sa mal vypracovať územný plán zóny.

Inou možnosťou, ak si to ako svoju prioritu osvojí vedenie mesta, je vypracovanie projektu pre územné rozhodnutie rekonštrukcie cesty. To preto, aby vznikol projekt, ako premeniť súčasný stav na cestu, ktorá bude splňať parametre normálnej ulice v krajskom meste. Prinajmenšom sa vymedzí pre budúcnosť, kde bude hranica budúcej rozšírenej cesty, prípadných chodníkov, zastávok, kde bude verejné osvetlenie.

Stavebný ruch pri výstavbe rodinných domov totiž v súčasnosti pomaly zužuje dostupný koridor pre budúce rozšírenie cesty a komplikuje riešenie do budúcnosti, čo je škoda.

Podobných ulíc, s podobnými problémami, ako je Terchovská ulica, je v našej mestskej časti viac. Tejto ulici som venoval zvýšenú pozornosť preto, že je nosnou ulicou aj pre ďalšie v jej susedstve.

Pikoškou je, že cez ňu musíte prejsť, ak by ste autom chceli po uliciach mesta minúť úplne všetky semafóry na trase Poprad - Košice. Pravda, v praxi tak asi nebudete jazdiť, aj keď ako poslanec to tak občas urobím, aby som mal prehľad, keďže ide o ulice v našej mestskej časti.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Čo vieme o kauze Málinec: Vysvetľujeme, či môžu byť ľudia vyvlastnení aj či ich štát musí odškodniť

Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...

Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...