Nededza verí, že Kočner pomôže

Podnikateľ Kočner prišiel prvýkrát v živote do Nededze pred približne troma týždňami. Jediný dôvod návštevy bol nákup pozemkov. Nededzanom povedal len to, že im chce pomôcť, vraj ich bude zastupovať v Bratislave.

Miestni tomu veria. Dvom ženám zaplatil za meter štvorcový pôdy 295 korún a okamžite sa stal štvrtým a zdá sa, že aj najvplyvnejším mužom petičného výboru.

Denníku SME práve pred troma týždňami Kočner v dvoch telefonických rozhovoroch povedal, že on ani jeho firmy žiadne pozemky pod Kia nekúpili, ani o to nemá záujem. Nededzanom však už prezradil viac. "Volali mi o dvanástej zo SME, či som kúpil nejaké pozemky, povedal som im, že nie, lebo som ich kúpil až o tri hodiny!"

Inak, Kočner môže hovoriť, čo chce, ľudia v Nededzi vedia svoje. "Prišiel len preto, aby vykúpil svojmu úhlavnému nepriateľovi Ruskovi pozemky pod Kia. A možno aj preto, aby ho poriadne naštval," smeje sa staršia žena.

V Nededzi kúpil približne hektár pôdy. Pozemky nie sú vcelku, ale v strede a v každom rohu budúcej automobilky. Nededzania tvrdia, že to urobil, aby Rusko nemohol stavať, kým mu riadne nezaplatí.

Ani jedna zo žien, ktoré pozemok predali, nechce o Kočnerovi a predaji hovoriť. Pani Annu sme oslovili menom pred obchodom. "To nie som ja, ale takú pani poznám," povedala a ušla na bicykli. Prekvapené ženy pred obchodom potvrdili, že to bola pani Anna, ktorú sme hľadali. Druhá, asi 80-ročná pani, ani neotvorila dvere.

Šéf petičného výboru v Nededzi Šimon Janíček tvrdí, že sa s Kočnerom osobne stretol. "Za pozemky ponúkol 295 korún, aj keď znalecký odhad bol o 50 korún nižší. Pozrel si mapy a parcely a vybral si len tie, ktoré sú pod automobilkou," hovorí šéf petičného výboru. Janíček si pamätá na stretnutie s Kočnerom veľmi dobre. Prišiel a povedal, že do tohto "podniku" je ochotný vraziť tri milióny korún. Šéf petičného výboru mal však smolu, svoje pozemky predať nemohol, aj keď by to vraj urobil rád. Dôvod? Je v petičnom výbore.

"Keď aj na tom nič nezarobím, aspoň vám pomôžem," povedal Nededzanom Kočner, čím si ich navždy získal. No a, samozrejme, cenou, ktorá prevyšuje štátnu ponuku o viac ako 170 korún za každý meter štvorcový.

Ľudia v Nededzi hovoria, že Kočner sa Ruska nebojí. Má výborných právnikov a svoje pozemky si vraj ubráni aj pred vyvlastňovaním. Vraj je len zvedavý, či aj jeho prídu poslanci brániť tak ako Markízu.

Podrobne monitorujeme:

Žilina, KIA

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...