Aj tak by sa dal nazvať príbeh o jednej komunikácii, ktorá bola plánovaná už pred peknou večnosťou a mala za úlohu odľahčiť frekventovanú Ulicu 17. novembra v Prešove. Konkrétne ide o cestu okolo Mestskej haly, cyklistického areálu a poza zimný štadión. Dostala názov Pod Kalváriou a mala nadväzovať na ulicu Obrancov mieru. Kedysi sa hovorilo dokonca aj o viadukte ponad Kalváriu, kompromisom mal byť spomínaný obchvat. Škoda, že ani jedno, ani druhé sa nedotiahlo do konca.
Z KAPSY POŠTÁRA - NAPÍSALI STE NÁM - REAGUJETE - VAŠE LISTY
Margaréta KOVALČÍKOVÁ, Prešov
Aj tak by sa dal nazvať príbeh o jednej komunikácii, ktorá bola plánovaná už pred peknou večnosťou a mala za úlohu odľahčiť frekventovanú Ulicu 17. novembra v Prešove. Konkrétne ide o cestu okolo Mestskej haly, cyklistického areálu a poza zimný štadión. Dostala názov Pod Kalváriou a mala nadväzovať na ulicu Obrancov mieru. Kedysi sa hovorilo dokonca aj o viadukte ponad Kalváriu, kompromisom mal byť spomínaný obchvat. Škoda, že ani jedno, ani druhé sa nedotiahlo do konca.
Prešli roky a jediné, čo sa podarilo dosiahnuť, je slabá polovica novej cesty. Odľahčila akurát tých niekoľko rodinných domov na Ulici Pod Kamennou baňou, ktorá nebola nikdy veľmi frekventovaná... Kedysi to bola celkom skromná ulica, po postavení novej cesty tam zázračne pribudlo pár krásnych zrekonštruovaných víl. Od spomínanej štvorprúdovky ich delí moderný priehľadný protihlukový plot. Aká úľava to musí byť pre obyvateľov ulice!
Momentálne po ceste prejde 2 a pol auta, ale aj od tých sú obyvatelia chránení. Tento múr musel byť určite podmienkou pre výstavbu novej cesty. Právom. Ale aké podmienky si môžu určovať obyvatelia Ul. 17. novembra, ktorá už roky trpí hlukom, smradom, zápchami, nekonečnými zástupmi kamiónov a nákladných áut na trase Košice - Poprad a späť? Dňom a nocou. Odkedy boli zrezané japonské čerešne sakury, ktoré lemovali celú ulicu, hluk nezadržateľne preniká aj do všetkých okolitých ulíc.
A čo viac: niektoré kanály na ceste spôsobia sekundové zemetrasenie, keď na ne nabehne vysokotonážny tirák. Trasú sa všetky okná, ktoré sa, mimochodom, obyvatelia Ul. 17. novembra neodvážia vôbec otvárať. V noci sa kamióny preženú rýchlosťou aj 90km/hod. Kde sú vtedy všetky dopravné kontroly?
Prečo sa o tomto probléme prestalo hovoriť a písať, môžeme prikladať skepse obyvateľov týchto končín. Veď problém sa ťahá už niekoľko rokov. Alebo je to tým, že na ulici nebýva žiaden prešovský poslanec? Ktovie. Jeden radikálny návrh by tu bol a možno by sa problém Ul. 17.novembra konečne dostal do širokého povedomia. Potom by sa ľady hádam pohli.
Čo by povedali poslanci, keby boli na spôsob protestu vystavení demonštrácii priamo na ulici a keby zrazu čelili betónovým pilierom na začiatku a konci ulice? Zabralo by to? Ale na to nie sme my Slováci akosi stavaní...
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.