"Nie som vševedko," tvrdí kandidát na primátora Pavel Hagyari

Prešov - Nezávislý kandidát na primátora Prešova Pavel Hagyari (na snímke) sa včera po prvýkrát v tejto pozícii prezentoval na verejnosti. Zdôraznil, že z tejto funkcie nechce profitovať, ani sa zviditeľňovať a je ochotný stretnúť sa so svojimi protivníkmi za okrúhlym stolom aj na verejnosti.

"Prešov kope druhú ligu a moji priatelia hovoria, že tu zdochol pes. Nie som vševedko a možno nebudem vedieť vyriešiť všetky problémy, ale chcem vrátiť tomuto mestu slušnosť," uviedol a pripomenul, že nemá spojenie so žiadnou politickou stranou, je predovšetkým profesionál vo svojom odbore, ale dobre vychádza s každou vládou. V súvislosti s trvalým pobytom poznamenal, že aj keď ho niektorí napádajú, že sa prihlásil krátko pred podaním kandidátky, v skutočnosti z tohto mesta nikdy neodišiel. "Prichádzal som tu každý týždeň, nie je tajomstvo, že tu máme so súrodencami rodinnú firmu."

Na otázku, čo by urobil ako prvé, keby ho občania zvolili za primátora, P. Hagyari odpovedal: "V prvom rade by som dal na radnici urobiť ekonomický audit a urýchlene riešil všetky problémy, ktoré brzdia vývoj. S pánom Jarkovským a problémom okolo cintorína by som bol hotový za tri minúty. Chcem rozhýbať ekonomiku, dať mladým šancu pracovať a bývať v rodnom meste, vytvoriť priestor schopným ľuďom a riešiť dopravný systém."

Keď už bola reč o ekonomike a každý funkcionár sľubuje to isté, zaujímalo nás, ako to chce urobiť. Najmä ak tvrdí, že keby bol v Prešove silný primátor a manažér, priemyselné parky už mohli dávno fungovať. "Tu sa veľa špekuluje, hľadajú sa prekážky. Kapitál zvonku je na to citlivý. Poznám investorov, ktorí mali záujem o toto mesto a stále ho majú, ale pre zlú komunikáciu so samosprávou sa zámerov vzdali. Keby to bolo inak, boli by v Prešove investovali miliardy korún. Na Delni mohol byť aquapark a podobne," reagoval.

Nepáči sa mu tiež, ako mestská polícia šikanuje zahraničných turistov pre zlé dopravné značenie. Vraví, že je to hanba mesta a pritom dopravná situácia aj parkovanie na Jarkovej a Slovenskej ulici sa dá podľa neho jednoducho riešiť. Tvrdí, že má recept aj na preťaženú dopravu na hlavných komunikáciách v meste. Jeho riešením sú kruhové objazdy na hlavných križovatkách.

Lokalitu Grófske, o ktorej sa uvažovalo ako o priestore pre priemyselný park, si vie predstaviť ako modernú obytnú zónu pod Kapušianskym hradom s rodinnými domami aj panelákmi pre mladé rodiny. Nehovoril však o lacných nájomných bytoch, ale štandardoch, ktoré by si časom mohli rodiny odkúpiť.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.