"Nie som vševedko," tvrdí kandidát na primátora Pavel Hagyari

Prešov - Nezávislý kandidát na primátora Prešova Pavel Hagyari (na snímke) sa včera po prvýkrát v tejto pozícii prezentoval na verejnosti. Zdôraznil, že z tejto funkcie nechce profitovať, ani sa zviditeľňovať a je ochotný stretnúť sa so svojimi protivníkmi za okrúhlym stolom aj na verejnosti.

"Prešov kope druhú ligu a moji priatelia hovoria, že tu zdochol pes. Nie som vševedko a možno nebudem vedieť vyriešiť všetky problémy, ale chcem vrátiť tomuto mestu slušnosť," uviedol a pripomenul, že nemá spojenie so žiadnou politickou stranou, je predovšetkým profesionál vo svojom odbore, ale dobre vychádza s každou vládou. V súvislosti s trvalým pobytom poznamenal, že aj keď ho niektorí napádajú, že sa prihlásil krátko pred podaním kandidátky, v skutočnosti z tohto mesta nikdy neodišiel. "Prichádzal som tu každý týždeň, nie je tajomstvo, že tu máme so súrodencami rodinnú firmu."

Na otázku, čo by urobil ako prvé, keby ho občania zvolili za primátora, P. Hagyari odpovedal: "V prvom rade by som dal na radnici urobiť ekonomický audit a urýchlene riešil všetky problémy, ktoré brzdia vývoj. S pánom Jarkovským a problémom okolo cintorína by som bol hotový za tri minúty. Chcem rozhýbať ekonomiku, dať mladým šancu pracovať a bývať v rodnom meste, vytvoriť priestor schopným ľuďom a riešiť dopravný systém."

Keď už bola reč o ekonomike a každý funkcionár sľubuje to isté, zaujímalo nás, ako to chce urobiť. Najmä ak tvrdí, že keby bol v Prešove silný primátor a manažér, priemyselné parky už mohli dávno fungovať. "Tu sa veľa špekuluje, hľadajú sa prekážky. Kapitál zvonku je na to citlivý. Poznám investorov, ktorí mali záujem o toto mesto a stále ho majú, ale pre zlú komunikáciu so samosprávou sa zámerov vzdali. Keby to bolo inak, boli by v Prešove investovali miliardy korún. Na Delni mohol byť aquapark a podobne," reagoval.

Nepáči sa mu tiež, ako mestská polícia šikanuje zahraničných turistov pre zlé dopravné značenie. Vraví, že je to hanba mesta a pritom dopravná situácia aj parkovanie na Jarkovej a Slovenskej ulici sa dá podľa neho jednoducho riešiť. Tvrdí, že má recept aj na preťaženú dopravu na hlavných komunikáciách v meste. Jeho riešením sú kruhové objazdy na hlavných križovatkách.

Lokalitu Grófske, o ktorej sa uvažovalo ako o priestore pre priemyselný park, si vie predstaviť ako modernú obytnú zónu pod Kapušianskym hradom s rodinnými domami aj panelákmi pre mladé rodiny. Nehovoril však o lacných nájomných bytoch, ale štandardoch, ktoré by si časom mohli rodiny odkúpiť.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...