Prešov - Nezávislý kandidát na primátora Prešova Pavel Hagyari (na snímke) sa včera po prvýkrát v tejto pozícii prezentoval na verejnosti. Zdôraznil, že z tejto funkcie nechce profitovať, ani sa zviditeľňovať a je ochotný stretnúť sa so svojimi protivníkmi za okrúhlym stolom aj na verejnosti.
"Prešov kope druhú ligu a moji priatelia hovoria, že tu zdochol pes. Nie som vševedko a možno nebudem vedieť vyriešiť všetky problémy, ale chcem vrátiť tomuto mestu slušnosť," uviedol a pripomenul, že nemá spojenie so žiadnou politickou stranou, je predovšetkým profesionál vo svojom odbore, ale dobre vychádza s každou vládou. V súvislosti s trvalým pobytom poznamenal, že aj keď ho niektorí napádajú, že sa prihlásil krátko pred podaním kandidátky, v skutočnosti z tohto mesta nikdy neodišiel. "Prichádzal som tu každý týždeň, nie je tajomstvo, že tu máme so súrodencami rodinnú firmu."
Na otázku, čo by urobil ako prvé, keby ho občania zvolili za primátora, P. Hagyari odpovedal: "V prvom rade by som dal na radnici urobiť ekonomický audit a urýchlene riešil všetky problémy, ktoré brzdia vývoj. S pánom Jarkovským a problémom okolo cintorína by som bol hotový za tri minúty. Chcem rozhýbať ekonomiku, dať mladým šancu pracovať a bývať v rodnom meste, vytvoriť priestor schopným ľuďom a riešiť dopravný systém."
Keď už bola reč o ekonomike a každý funkcionár sľubuje to isté, zaujímalo nás, ako to chce urobiť. Najmä ak tvrdí, že keby bol v Prešove silný primátor a manažér, priemyselné parky už mohli dávno fungovať. "Tu sa veľa špekuluje, hľadajú sa prekážky. Kapitál zvonku je na to citlivý. Poznám investorov, ktorí mali záujem o toto mesto a stále ho majú, ale pre zlú komunikáciu so samosprávou sa zámerov vzdali. Keby to bolo inak, boli by v Prešove investovali miliardy korún. Na Delni mohol byť aquapark a podobne," reagoval.
Nepáči sa mu tiež, ako mestská polícia šikanuje zahraničných turistov pre zlé dopravné značenie. Vraví, že je to hanba mesta a pritom dopravná situácia aj parkovanie na Jarkovej a Slovenskej ulici sa dá podľa neho jednoducho riešiť. Tvrdí, že má recept aj na preťaženú dopravu na hlavných komunikáciách v meste. Jeho riešením sú kruhové objazdy na hlavných križovatkách.
Lokalitu Grófske, o ktorej sa uvažovalo ako o priestore pre priemyselný park, si vie predstaviť ako modernú obytnú zónu pod Kapušianskym hradom s rodinnými domami aj panelákmi pre mladé rodiny. Nehovoril však o lacných nájomných bytoch, ale štandardoch, ktoré by si časom mohli rodiny odkúpiť.
Prešov
Prešov hľadá podobu pre gigantického Krista
Prešov má mať najväčšieho Krista
Prešov chce nejvyššího Krista v Evropě
Hagyari vymyslel Prešovu novú dominantu
Prešovský Kristus bude mať 33 metrov
Hagyari vymenoval úspechy i neúspechy. Odpočet po roku primátorovania
Prešovskí poslanci chcú tunelový diaľničný obchvat
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.