Kontrolóri Najvyššieho kontrolného úradu SR vykonali v októbri 2002 kontrolu na ústredí Slovenskej správy ciest (SSC). Z mnohých jej organizačných jednotiek skontrolovali aj štyri organizačné jednotky správy a údržby v Prešove, Poprade, Trenčíne a Košiciach. Kontrola sa zamerala na obdobie rokov 2000 a 2001. Kontrola preverovala stav a správnosť plnenia príjmov, dodržiavanie rozpočtovej disciplíny pri používaní prostriedkov štátneho rozpočtu a Štátneho fondu cestného hospodárstva.
Po spočítaní vyčíslených nedostatkov zo zverejneného protokolu vyplýva, že SSC v rozpore so zákonmi nakladala s majetkom v celkovej hodnote 2 563 144 433 Sk.
K dispozícii je aj kópia uvedeného protokolu.
V uvedených rokoch na čele Slovenskej správy ciest stáli Jozef Macejko a Dušan Matonok.
Jozef Macejko sa stal v roku 1999 ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácii po korupčnej afére svojho predchodcu Gabriela Palacku. V roku 2000 zistil Najvyšší kontrolný úrad, že Jozef Macejko, ešte ako riaditeľ SSC, uprednostňoval veriteľov. SSC totiž neuhrádzala pohľadávky voči veriteľom podľa dátumov splatnosti, ale podľa neprehľadného kľúča. To umožňovalo niektorým spriazneným spoločnostiam profitovať z dlhov SSC voči stavebným firmám. Dialo sa to tak, že spriaznené firmy odkupovali od veriteľov ich pohľadávky voči SSC za nižšie ceny, pričom spravidla do niekoľkých dní po odkúpení pohľadávky uhradila SSC odkúpenú pohľadávku v plnej výške novému vlastníkovi pohľadávky. Keďže v tom období ešte boli protokoly NKÚ tajné, vtedajší minister Macejko sa zodpovednosti zbavoval tvrdením, že nijaké platby, ktoré uprednostňovali veriteľov, nepodpísal - čo mu nikto z verejnosti vtedy nemohol práve kvôli utajenosti protokolov vyvrátiť. Nebezpečie nehrozilo ani od zriaďovateľa SSC, čiže od ministerstva dopravy, ktorému boli výsledky známe, pretože na kreslo ministra si zasadol práve Jozef Macejko. Zodpovednosť nevyvodil ani premiér.
Premiér Mikuláš Dzurinda odvolal Jozefa Macejka z postu ministra dopravy až v júni 2002, keď Jozef Macejko zasiahol do tendra na dodávku vozňových súprav pre slovenské železnice. Tender v železniciach organizoval premiérov brat.
Nasledujúcim riaditeľom po Jozefovi Macejkovi sa stal Dušan Matonok. Ten však prišiel o kreslo z iniciatívy súčasného ministra dopravy Pavla Prokopoviča v októbri 2002. Dôvody svojho rozhodnutia minister nekonkretizoval.
Dodnes nie je známe, či boli za nedostatky v hospodárení v hodnote vyše 2,5 miliardy vyvodené voči zodpovedným nejaké dôsledky.
Pikantné a zároveň smutné je, že zástupcovia SSC radi zdôrazňujú pri vyvlastňovaní nehnuteľností občanov, že nemôžu poskytovať primerané náhrady za vyvlastnené nehnuteľnosti, okrem iných dôvodov aj preto, že vraj musia starostlivo a hospodárne nakladať z prostriedkami štátneho rozpočtu.
Pôvodné články na vyvlastnenie.sk
Kauza diaľničný privádzač pokračuje sťažnosťou
Päťdesiatmiliónová zľava Inžinierskych stavieb Košice je aj pre ministerstvo dopravy záhadou
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme rodina) donaha. Zamestnanci úradu nesúhlasia s tvrdeniami politikov o tom, že novinka prinesie stavebníkom možnosť stavať už za pár...
O vyvlastnenie požiadala minulý rok Spoločnosť Jaromíra Krejcara (SJK), chce zabrániť jeho úplnému schátraniu.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené, rozhodol budějovický krajský súd.
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy, ale žiadneho, ktorý by v tejto veci zastupoval slovenské záujmy.
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na sedem dní. Malo by ísť o sedem pracovných dní.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných...
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené,...
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy,...