Trenčín spolu s Prešovom totiž radia odborníci k dvom najhorším slovenským mestám z hľadiska dopravy. Dopravná situácia tu je vážna až kritická a to nielen v čase špičiek.
Po rokoch čakania sa Trenčín už reálne dočkal. V týchto dňoch už začal stavebný ruch na výstavbe nového cestného mostu. Dokončiť ho majú na jeseň 2014.
Trenčín - Nový cestný most sľubovali Trenčanom dlhé roky, od roku 2005 počuli dokonca niekoľko istých termínov začiatku výstavby. Stavba oficiálne začala vlani na jeseň, ľudia unavení sľubmi politikov už ani neverili. „Považovali poklepanie kameňa za marketingový ťah. Ale stavba je dnes realitou, je to historický moment, na ktorý Trenčania čakali trinásť rokov,“ povedal primátor Richard Rybníček.
Stavba sa stala prioritou ministerstva dopravy. Trenčín spolu s Prešovom totiž radia odborníci k dvom najhorším slovenským mestám z hľadiska dopravy. Dopravná situácia tu je vážna až kritická a to nielen v čase špičiek.
Podľa riaditeľa Slovenskej správy ciest Pavla Pavláska využili zimu na prípravné práce a akonáhle sa zlepšilo počasie začali aj so samotnou výstavbou. Ani on, ani primátor nepredpokladajú, že by po nástupe novej vlády mohlo dôjsť k zastaveniu výstavby mosta. „Toto nie je o politike, ale o verejnom záujme a potrebách obyvateľov Trenčína,“ skonštatoval Rybníček.
Pavlásek doplnil, že nevidí jediný dôvod, aby sa stavba zastavila. „Nová vláda ju má nachystanú ako na tácke,“ povedal s tým, že všetky zmluvy, vrátane zmluvy so zhotoviteľom, či o poskytnutí nenávratných finančných prostriedkov sú podpísané.
Hlavný most bude dlhý cez pol kilometra, celá dĺžka stavby bude viac ako dva a pol kilometra. Pozostáva z takmer stovky objektov, ďalších mostných objektov, ktoré pôjdu ponad ulice Ľudovíta Stárka a Biskupickú a nad cestu a železnicu. Súčasťou projektu sú štyri križovatky, dve mimoúrovňové. Spojí mesto s diaľničným privádzačom, priemyselnou zónou, nákupnou zónou a najväčším sídliskom Juh. Je prvou etapou plánovaného juhovýchodného obchvatu mesta.
Náklady na výstavbu mostu sú cca 36 miliónov eur, stavia sa za európske peniaze, pätnásť percent nákladov hradí štát z rozpočtu. „Z nákladov sú najdôležitejšou položkou mostové konštrukcie s nákladom okolo jedenásť miliónov, terénne úpravy budú stáť dva milióny a prípojky okolo troch miliónov eur,“ ozrejmila ekonomická riaditeľka zhotoviteľa stavby spoločnosti Zipp Zuzana Bednárová.
Predpokladané náklady boli viac ako osemdesiat miliónov eur, konzorcium firiem, ktoré most stavia, cenu znížilo o tretinu. Zdôvodnilo to poklesom cien vstupov, priebehom prác najmä v letnom období i silnou konkurenciou v stavebníctve. Na prácach sa budú podieľať ako zmluvní dodávatelia aj viaceré spoločnosti regiónu. Termín dokončenia, jeseň 2014, sa firmy pokúsia skrátiť. „Približne o šesť mesiacov,“ dodal Pavlásek.
Celý význam stavby sa prejaví až po dobudovaní aj juhovýchodného obchvatu. Ten by sa mal začať stavať po dokončení mostu v roku 2014. „Už rokujeme so Slovenskou správou ciest,“ doplnil Rybníček.
Trenčín, modernizácia železničnej trate
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Nový železničný most nedostal zelenú
Rybníček: Nedovolím, aby v Trenčíne vznikol Čínsky múr
Kúpalisko bez vody zaujalo aj Spiegel
Rybníček: Projekt modernizácie trate je už príliš ďaleko
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.