O absencii skutočného obchvatu Bratislavy už nehovoria len odborníci, ale stáva sa čoraz viac predmetom záujmu všetkých občanov mesta. Tranzit osobnej i nákladnej dopravy totiž strpčuje každodenný život nielen vodičom.
Na riešenie si budeme však musieť počkať ešte niekoľko rokov. Podľa riaditeľa odboru cestnej infraštruktúry ministerstva dopravy Mariána Miškoviča totiž nie je nádej, že by sa s reálnou výstavbou začalo skôr ako po roku 2010: „V súčasnosti robí Národná diaľničná spoločnosť štúdie prepojenia od Marcheggu na D2 a ďalej cez Karpat na diaľnicu D1,“ uvádza. Odborníci však predpokladajú, že okolo roku 2020 bude už Bratislavá odľahčená od všetkých tranzitujúcich vozidiel.
V súčasnosti sa uvažuje o prekonaní Malých Karpát tunelom, ktorý by sa mal začínať niekde v priestore medzi Mariánkou a Borinkou na juhovýchodnej strane vyústiť medzi Račou a Svätým Jurom. Stade by okruh pokračoval poza ivánske letisko s perspektívou napojenia na južný rakúsky ťah A6 - prepojenie z Kittsee do Parndorfu v smere Berg an der Leitha. Tým by sa napojil na európsku sieť diaľnic. M. Miškovič ešte dodáva, že tieto stavby zatiaľ neboli zaradené do plánu, a preto je to otázka dlhšieho časového horizontu, hoci v územnom pláne sa s takýmto cestným prepojením počíta. V ňom sa však o tomto ťahu uvažuje len ako o rýchlostnej ceste, dopraváci majú ambíciu vybudovať skutočnú diaľnicu a zaradiť ju do siete diaľnic.
V týchto súvislostiach sa hovorí o tlaku rakúskych dopravcov, ktorí používajú rýchlostnú cestu S8 na severnej strane Dunaja. Ich záujmom je prekonať Moravu v priestore Marcheggu čo najskôr, hoci by sa takto dostali len na diaľnicu D2.
Tento úsek komplikovaným terénom, kde bude na dvadsiatich dvoch kilometroch diaľnice 37 mostov, by mal byť hotový v novembri tohto roku. Vzhľadom k tomu, že stavebné práce budú ukončené už v auguste, sa však dá očakávať otvorenie tohto spojenia o dva mesiace skôr.
Pre tranzit je však spojenie severnou cestou cez Marchegg výhodnejšie ako južný diaľničný ťah, pretože S8 má parametre diaľnice. Marchegg sa tak stane nielen železničným, ale aj cestným uzlom, na čo by mal reagovať rozvoj dopravnej infraštruktúry v oblasti Devínskej Novej Vsi. Na našej strane by v týchto chvíľach už aj schválený projekt mohli brzdiť vlastnícke pomery k pôde v priestore stavby. Žiada sa zmena legislatívy, pretože zatiaľ nemáme zákon o nadradených dopravných stavbách.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Obchvat Bratislavy, diaľnica D4
Rakúsko konečne otvára diaľnicu
Stavby diaľníc na cudzích pozemkoch, ktoré navrhol Smer, podporujú HZDS aj SNS
Vláda o návrhu zákona o strategických stavbách nerokovala
Najskôr chcú stavať, potom vyvlastňovať
Štát bude môcť jednoduchšie vyvlastňovať pozemky pre diaľnice
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.