Nultý okruh Bratislavy možno v rokoch 2010 až 2014

10. 08. 2006

Okruh hlavného mesta Bratislava by mal byť jednou z priorít v rámci dopravnej infraštruktúry najbližšieho obdobia. Na štvrtkom spoločnom stretnutí sa na tom zhodli minister dopravy Ľubomír Vážny a predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Vladimír Bajan. Našou ambíciou je, aby severojužný koridor medzi Švédskom až k Čiernemu moru neobišiel Bratislavu. Európa totiž hľadá aj iné riešenia, napríklad prepojenie Brna a Viedne, čo by obišlo Bratislavu, skonštatoval Bajan.

Podľa jeho slov je výstavbe nultého okruhu hlavného mesta označeného ako diaľnica D4 naklonený aj minister. Sú aj iné varianty, ale najreálnejším je práve budúca diaľnica D4, povedal bratislavský župan s tým, že práve tento variant by sa dal urobiť čo najskôr. Budeme radi, ak to bude medzi rokom 2010 až 2014, komentoval.

Keďže existujú úvahy o vyňatí Bratislavy z dopravného koridoru medzi severom a juhom, podľa Bajana bude veľmi dôležité rokovanie s maďarskými županmi a časťou poľských županov, ktorých by sa to mohlo dotýkať. Budeme rokovať, aby ten ťah, ktorý by sme radi urobili, teda od Varšavy smerom na juh, neobišiel Slovensko. Český severojužný ťah by pre nás znamenal dosť problém, dodal Bajan. Okrem nultého okruhu Bratislavy, ktorý prechádza okolo Vajnor s napojením na rakúsku diaľnicu, je podľa bratislavského župana v hre a obchvat v okolí Pezinka s napojením na Senec. Existuje tiež kompromisná úvaha, že by sa mala rozšíriť diaľnica D1 medzi Sencom a Bratislavou na šesť pruhov. Ak by sa podarilo urobiť rýchlostnú cestu od Senca cez Podunajské Biskupice na most okolo Slovnaftu, ktorá by odtiahla časť tranzitu mimo Bratislavy, ušetrila by sa časť peňazí na šesťprúdovú diaľnicu a splnilo by to porovnateľný účel, vysvetlil Bajan.

Aj keď vláda prezentovala, že jej prioritou bude výstavba diaľnice D1 po Košice, župan BSK sa neobáva, že by všetky peniaze išli na spomínanú diaľnicu. Problém nestojí tak, či dáme peniaze na obchvat, alebo na diaľnicu do Košíc, pretože rokujeme s ďalšími fondmi v rámci Európskej únie, ktoré by mohli projekt dofinancovať, dodal Bajan. Zároveň dodal, že momentálne sa robia prepočty súvisiace s tunelom pod Karpatmi. Veľmi nahrubo povedané, nultý okruh v najjednoduchšej podobe by znamenal asi 800 mil. eur až 1 mld. eur, uzavrel Bajan s tým, že na výstavbu okruhu predpokladá minister dopravy výraznú participáciu hlavne z externých zdrojov.

Bajan a minister Vážny na svojom štvrtkovom stretnutí hovorili aj o ďalších projektoch, ktoré má BSK v zásobníku. Podľa župana ide najmä o projekty v oblasti Senca a Stupavy. Hovorili tiež o situácii okolo letiska, či postupu reformy verejnej správy.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...