Kadiaľ povedie diaľničný privádzač, ktorý má spojiť mesto Michalovce s diaľnicou, stále nie je rozhodnuté. V hre sú tri varianty. Štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Hudacký uviedol, že štát bude okrem odborníkov brať do úvahy aj názory a návrhy samosprávy a obyvateľov mesta.
V hre sú tri varianty
Michalovce S výstavbou diaľničného privádzača Michaloviec by mal štát začať v roku 2014. Podľa plánu by ho mal dokončiť do roku 2017. Privádzač má spájať mesto s diaľnicou, ktorá povedie od Košíc smerom k slovensko-ukrajinským hraniciam. Po vybudovaní odľahčí aj frekventovanú cestu I/50 medzi Michalovcami a obcou Pozdišovce.
V hre sú tri alternatívy. Vo všetkých prípadoch má diaľničný privádzač rovnaký začiatok, a to na križovatke spájajúcej cestu I/50 - Sobraneckú ulicu s Továrenskou ulicou. Štát tu vybuduje veľkú okružnú križovatku.
Variant A počíta s tým, že štát vybuduje privádzač po súčasnej komunikácii, ktorá vedie po Továrenskej ulici smerom na obec Krásnovce.
Variant B prechádza cez nezastavané pozemky popri priemyselnom parku smerom na obec Lastomír. Tretí variant C prechádza podobne ako alternatíva B, ale pred obcou Lastomír prejde novým mostným objektom ponad rieku Laborec. Na diaľnicu sa napojí až za obcou Lastomír.
Alternatíva A, ktorú uprednostňuje mesto, je pre štát najdrahšia. Vybudovanie privádzača by stálo vyše 56 miliónov eur. Varianty B a C sú približne o desať miliónov eur lacnejšie. Nevýhodou variantu B je to, že prechádza pásmom II. stupňa ochrany vodných zdrojov, ktoré sa nachádzajú pri obci Lastomír. Zo zámeru, ktorý si nechala vypracovať Národná diaľničná spoločnosť, a. s., vyplýva, že odborníci uprednostňujú variant C. Jeho výhodou je najmenšia dĺžka trasy, nižšie odhadované stavebné náklady oproti variantu A, aj najmenší objem zemných prác.
Miestna samospráva presadzuje variant A, ktorý vedie po Továrenskej ulici. Privádzač by smeroval popri závode BSH a bývalom MEZ-e pozdĺž koľajníc smerom k obci Krásnovce. Mesto tvrdí, že varianty B a C by mohli ovplyvniť rozširovanie priemyselného parku.
"Mesto preferuje alternatívu, ktorá by išla po Továrenskej ulici. To preto, že ďalšie dve by prechádzali lokalitami, ktoré máme vytypované perspektívne pre rozšírenie priemyselnej zóny. Takže toto je jediný dôvod. Ale, samozrejme, ak rozhodnutie bude iné, budeme ho musieť akceptovať. Pre nás by však bolo najvýhodnejšie, keby to bolo po Továrenskej ulici," vysvetlil primátor Viliam Záhorčák (Smer-SD).
Pri alternatíve, ktorú preferuje mesto, by sa vo veľkej miere využila plocha jestvujúcej cesty. Privádzač by mal dĺžku 6,4 kilometra. Prechádzal by popri obci Krásnovce, kde by bolo potrebné vybudovať približne tri metre vysokú a takmer kilometer dlhú protihlukovú stenu. Táto alternatíva je aj v súlade s územným plánom mesta a Košického samosprávneho kraja.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Hudacký (KDH) na pracovnom výjazde v Michalovciach potvrdil, že o konečnom variante stále nie je rozhodnuté: "Diskusia, ktorý variant sa vyberie, je ešte v plnom prúde. My chceme rešpektovať záujem odbornej verejnosti, ale aj záujem obyčajných ľudí v meste, aby sme jednoducho našli najvýhodnejší variant. Zatiaľ sa prikláňame k variantu A, ale ešte nie je definitívne rozhodnuté. Je aj na vedení mesta, aby sme hľadali najoptimálnejší variant, ktorý bude vychádzať z potrieb a záujmu občanov aj odbornej verejnosti."
"Viac sa prikláňam k alternatíve, ktorú preferuje mesto. Hoci je to pre štát drahší variant, mesto by si malo ponechať voľné pozemky na rozšírenie priemyselného parku. V okrese je stále vysoká nezamestnanosť," uviedol 30-ročný vodič Marián Jacko.
"Myslím si, že vodičov poteší ktorýkoľvek variant, hlavne nech sa už čoskoro stavia. Diaľničný privádzač z mesta a diaľnica na Ukrajinu určite odľahčia dopravu v Michalovciach, lebo teraz prejdú cez mesto denne po Sobraneckej ceste stovky kamiónov, ktoré smerujú k slovensko-ukrajinským hraniciam," dodal 28-ročný Slavomír z Michaloviec.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Obchvat Michaloviec má byť prioritnou súčasťou výstavby diaľníc
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.