Bratislava - Do súťaže o výstavbu prvých úsekov diaľnice D1 za súkromné peniaze sa vráti vyradené konzorcium na čele s nemeckým koncernom Hochtief. Rozhodol o tom Úrad pre verejné obstarávanie, ktorý vyhovel námietke skupiny spoločností voči vyradeniu z tendra. O stavbu asi 75 kilometrov diaľnice tak budú ďalej súperiť tri zoskupenia firiem. Sťažnosťou francúzskej spoločnosti Eiffage Travaux Publics sa úrad nezaoberal. Firmy zo súťaže tento rok vylúčilo ministerstvo dopravy.
"Úrad nariadil zrušiť rozhodnutie ministerstva dopravy a vrátiť skupinu firiem do procesu verejného obstarávania," informovala dnes hovorkyňa ÚVO Helena Fialová. Ministerstvo nedostatočne zdôvodnilo vylúčenie uchádzača o stavbu ciest, dodala.
Do tendra na postavenie desiatok kilometrov diaľnic v Žilinskom a Prešovskom kraji sa pôvodne prihlásilo šesť uchádzačov. Ministerstvo koncom januára pustilo do ďalšej fáze súťaže iba dve skupiny firiem, zvyšné kvarteto z tendra vylúčilo. V hre tak pôvodne zostal švédsky koncern Skanska, ktorý sa spojil s francúzskou spoločnosťou Vinci Concessions a zoskupenie firiem Doprastav a Váhostav-SK spoločne s francúzskymi spoločnosťami Bouygues Travaux Publics a Colas, maďarskou Intertoll-Europe a portugalskou Mota-Engil.
Nemecká firma Hochtief sa do tendra pustila spoločne s rakúskymi Alpine Bau a Western Carpathians Motorway Investors Company. Ministerstvo zdôvodnilo vylúčenie skupiny zo súťaže nepredložením požadovaných dokladov. Podľa ÚVO sa však okrem iného dostatočne nezaoberalo argumentáciou vyradeného uchádzača, ktorý nahradil tieto dokumenty čestnými vyhláseniami.
Ďalšou námietkou sa ÚVO podľa Fialovej nemohol zaoberať, keďže francúzska spoločnosť Eiffage Travaux Publics ju podala po uplynutí zákonnej lehoty. Firma sa zapojila aj do tendra na výstavbu časti rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou.
Vláda Roberta Fica chce urýchliť stavbu diaľničného prepojenia Bratislavy s východom krajiny. Diaľnica do Košíc by mala byť až na niektoré náročné úseky postavená do roku 2010. Rýchlejšie tempo stavby ciest majú zabezpečiť práve takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty), pri ktorých stavby zaplatí súkromný investor a štát ich bude neskôr dlhodobo splácať. Kabinet chce takýmto spôsobom zabezpečiť postavenie asi 150 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.